همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خیابان‌هایی که نورشان با حضور عابران تنظیم می‌شود!

در صورتیکه سیستم جدید و پیشگام روشنایی در هلند موفق عمل کند، دیگر نیازی به یادآوری برای خاموش‌کردن چراغها نیست.

 دانشگاه فناوری دلفت در حال آزمایش یک سیستم روشنایی هوشمند خیابان در محوطه این دانشگاه است که تا 80 درصد برق کمتری از سیستمهای کنونی استفاده کرده و همچنین نگهداری از آن کم‌هزینه‌تر است.

این سیستم از چراغهای خیابان با نور ال‌ای‌دی، حسگرهای حرکتی و ارتباط بی‌سیم ساخته شده است.

به گفته محققان این دانشگاه، این امر بدین معنی است که در زمان عدم حضور عابر، خودرو یا موتورسوار، این سیستم نور را کمتر کرده و این، به ذخیره میزان قابل توجهی از انرژی در زمان خالی بودن محوطه منجر می‌شود.

این سیستم توسط چینتان شاه، فارغ‌التحصیل مدیریت فناوری این دانشگاه ساخته شده که به معرفی ایده جالب نور کم‌شونده و حسگرهای حرکتی برای ساخت سیستمهای چراغهای خیابانی پرداخته است.

کشور هلند سالانه بیش از 300 میلیون یورو برای مصرف برق خیابانها هزینه می‌کند، در حالیکه شبکه چراغهای خیابانی سالانه بیش از 1.6 میلیون تن دی‌اکسیدکربن از خود منتشر می‌کند.

در این سیستم، تمام چراغهای خیابان در زمان حضور یک عابر روشن شده، اما پس از آن هیچگاه بطور کامل خاموش نمی‌شوند بلکه تا میزان 20 درصد از انرژی استاندارد خود را مصرف می‌کنند.

همچنین به دلیل سیستم پیام رسانی خودکار در مورد نقایص محتمل به اتاق کنترل، دیگر کارمندان بخش نگهداری نیازی به کشیکهای شبانه برای شکار عیوب ممکن در سیستم ندارند.

اکنون این شیوه در حال آزمایش بوده و در صورتیکه با موفقیت عمل کند، انگلیس نیز از آن بطور گسترده‌ای بهره خواهد برد.  

 (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد