همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

هری پاتر : میانبری برای شیطان پرستی

وقتی نویسنده ای داستانی را بر اساس اعتقادات و ایدئولوژی خود می نویسد ، سعی در القای اعتقاداتش به خواننده نیز هست . اگر باورهای خود را به طور مستقیم بیان کند نه تنها نتیجه نمی گیرد بلکه حتی ممکن است تاثیر عکس هم داشته باشد . پس باید سعی در پنهان کردن عقاید خود در پشت کلمات نماید . باید از رک گویی تا می تواند بکاهد و در صورت امکان از نمادها استفاده کند . نمادها... حقه ای که خانم رولینگ در داستان خود از آن به نحو احس استفاده کرده . خوانندگان خانم رولینگ در مواجهه با نمادهایی که او از آنها استفاده کرده به صورت ناخودآگاه احساس مثبتی نسبت به آنها خواهند داشت و در صورت برخورد با آنها در دنیای واقعی برداشت مثبتی از آنها خواهند کرد . خواه این نمادها در راه خوبی بکار روند و خواه در راه شر و بدی .

مثال بارز این نمادها در داستان خانم رولینگ حیوانات ، اعداد ، نحوه پوشش و به طور ویژه جادو می باشد . در مورد حیوانات ، اعداد و نحوه پوشش در مستندی که از شبکه دو پخش شد بحث شده است ؛ اما جادو :

سران لابی صهیونیسم دنیای عزم جدی بر نابودی هر عقیده ای دارند ، آنان تمامی اصول و تئوریها را بهم می ریزند . جوانان را در دنیایی از خیالات و اوهام شاعرانه گرفتار می سازند و به وقت استیصال و سرخوردگی ، لحظه ای که جوان به هر چیزی چنگ می زند تا خود را از مهلکه نجات دهد ، فرقه و مذهبی جعلی را در مقابل او می گذارند .

در طی ۲۵ سال گذشته به دنبال روی آوردن مردم به معنویات و به منظور جلوگیری از گرایش مردم به سوی ادیان الهی بیش از ۲۵۰۰ (دو هزار و پانصد) فرقه جدید ساخته شد .

یکی از این فرقه ها شیطان پرستی نام دارد که بنیانگذار آن یک یهودی از خاندان لوی به نام آنتوان لوی می باشد . از اشکال مختلف این فرقه می توان به رپ ، هوی ، متالیکا ، و فراکسیستها اشاره کرد . از ویژگی های این فرقه نزدیکی بسیار زیاد آن با جادوگری - witchcraft - است که جوانان بسیاری را به دنبال خود کشانده و بیشتر از همه خود را در قالب گروههای موسیقی و در سال های اخیر در قالب ادبیات به جوامع معرفی کرده است .

اما چرا شیطان پرستان علاقه بسیاری به استفاده از نام جادو در ادبیات و اعمال خود دارند ؟

پاسخ این سوال را می توان در نفرتی جستجو کرد که ادیان الهی از جادو دارند و همچنین جذابیت جادو برای جوانان .این فرقه ضد دین و خداست و بنابراین از هر چه که بوی ناپاکی از آن ساطع گردد حمایت می کند و در این میان جادو ابزاری است که با بال و پر دادن دروغین به آن ، می توان آن را جذاب و حتی مفید معرفی کرد . همچنین می توان آن را ابزاری معرفی کرد که با وجود آن دیگر نیازی به خداوند نیست - البته باید در نظر داشت که جادو قدرت شیطانی بسیار کم و پست و بی ارزشی است که نمی توان با آن کار زیادی انجام داد ؛ جهت آشنایی با جادو می توانید به کتاب گناهان کبیره رجوع نمایید - .

داستان هری پاتر بر اساس جادو و جادوگری است . اما این امر به تنهایی برای معرفی این کتاب به عنوان مروج شیطان پرستی کافی نیست . پس باید به دنبال نمادها و نشانه های دیگری بود تا آنها را همچون قطعات پازل در کنار هم گذاشت و تصویر درب شیطان پرستی را کامل کرد .

هری به معنای غارت کردن ، ویران کردن ، آزردن و به ستوه آوردن است و پاتر نیز در معنای مزاحم شدن ، مصدع شدن و پرسه زدن به کار می رود . اول موجودی که از دنیای جادوگری پیش هری پاتر می آید جغدی است که در فرهنگ بسیاری از نقاط دنیا نماد شومی و اخبار بد است . هری پاتر در سن یازده سالگی قدم به دنیای جادوگری می گذارد و یکی از کشیشان انگلیکی قرن نوزدهم ، EW Bullinger ، در طی تحقیقات خود از انجمن های سری و صهیونیستی عدد یازده را به معنای قانون شکنی و بی نظمی و نقصان و فروپاشی یافته است - چرا رولینگ یازده یالگی را برای ورود به دنیای جاوگری و مدرسه هاگوارتز انتخاب کرده ؟ مگر بهترین سن برای شروع یادگیری هفت سالگی نیست ؟- . البته در این زمینه می توان گوشه چشمی هم به یازدهمین ماه تقویم عبری مردم رژیم صهیونیستی نمود که در این ماه نهمین روز را به یاد ویران شدن معبد اول توسط بابلی ها ، خراب شدن معبد دوم توسط رومن ها ، شکست رومن ها از ارتش سیمون بار کوچیا ، اخراج یهودیان از انگلستان توسط شاه ادوارد اول ، اخراج یهودیان از اسپانیا توسط شاه فردیناند و ایزابلا ، و ... روزه می گیرند !

هر چقدر هری پاتر بیشتر با دنیای جادوگری انس می گیرد ، حرمت دری های اخلاقی او نیز بیشتر می شود که این امر برابر با این اعتقاد شیطان پرستان است که امکان ندارد در لجن زار زندگی کنی و خود به لجن آلوده نشوی .

هری پاتر در حکم درب جدیدی است برای ورود جوانان - به خصوص جوانان جهان غرب - به دنیای شیطان پرستان . البته بسیاری از طرفداران هری پاتر از دانستن حقیقت می ترسند و همانند مشرکان عصر اولیه اسلام که گوشهای خود را وقت قرائت قرآن می گرفتند تا صدای قرآن را نشنوند ، گوشهای خود را بر هر چه انتقاد است می بندند تا به خیال خود از این حقیقت تلخ که هری پاتر آن چیزی نیست که آنها فکر می کنند ، بگریزند .

اگر این داستان سراسر در خیالات انسانها سپری می شود و انسانها در دنیای واقعی برای آن اهمیتی قائل نیستند و این داستان در دیدگاه انسانها نسبت به هستی تاثیری ندارد ، پس چرا بعد از انتشار مجموعه هری پاتر گرایش به جادوگری در اروپا به شدت افزایش داشته است ؟ دوستان طرفدار هری پاتر پاسخ دهند .

به نقل از وبلاگ:گروه آنتی پاتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد