همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

موجودات خارق العاده زیست‌تاب را اینجا ببینید

موجودات زیست‌تاب برای اهداف مختلف از جمله برقراری ارتباط، یافتن غذا، جذب طعمه و یا راندن شکارچیان از اندام‌های خود نور تولید می‌کنند.


 برنا، خاصیت زیست‌تابی در جانوران به این معناست که یکی از اندام‌های آن‌ها با استفاده از یک واکنش شیمیایی، نور تولید می‌کند. این نور برای بیان اهداف مختلف از جمله برقراری ارتباط، یافتن غذا، جذب طعمه و یا راندن شکارچیان استفاده می‌شود.

اگرچه اغلب خاصیت زیست‌تابی بیشتر در حیات زیردریایی مشاهده می‌شود، اما این ویژگی در حیوانات و حشرات روی زمین نیز دیده می‌شود.


حلزون‌های دریایی درخشان


«هینئا برزیلیانا» نام حلزون دریایی درخشان است. هنگامی که موجودات دیگر از کنار این حلزون رد می‌شوند، نور سبز هشدار دهنده‌ای از خود منتشر می‌کند.


کرم شب‌تاب


این حشره‌ها از نور سبز خود برای جذب حشره‌های ماده استفاده می‌کنند.


کرم خاکی


کرم خاکی Diplocardia longa ماده لزج رنگ و چسبنده‌ای از خود تراوش می‌کند که همان رنگ‌دانه‌ شب‌تاب کرم‌های شب‌تاب را دربردارند.

حلزون درخشان


حلزون Dyakia striata تنها حلزون زمینی است که از خود نور تولید می‌کند. تخم‌ها و حلزون‌های کوچک به طور مداوم در تاریکی می‌درخشند.


بمب افکن سبز


کرم Swima bombiviridis با نام بمب افکن سبز شناخته می‌شود. این کرم‌ها هنگام ترس، کیسه‌های بالن مانند سبز رنگی از خود تولید می‌کنند.

قارچ شب‌تاب

 

قارچ Mycena lucentipes نوعی قارچ زیست‌تاب است که در تاریکی به طرز عجیبی می‌درخشد.

سالپ تابان


«سالپ تابان» یک آب‌دزدک دریایی به طول 13 سانتی‌متر است که با انقباض تن خود و پمپاژ آب از میان بدن ژلاتینی‌اش در آب حرکت و برای جذب طعمه از خود نور تولید می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد