همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شهری افسانه ای مدفون در دریاچه کردستان +عکس

درباره دریاچه زریوار افسانه های زیادی مطرح است که مشهورترین آنها درباره شهری مدفون در اعماق دریاچه است.

برنا، دریاچه، تالاب آب شیرین زریوار در فاصله سه کیلومتری شمال باختری شهر مریوان، در استان کردستان قرار دارد و از منحصربه فرد ترین دریاچه های آب شیرین جهان است.


در فصل زمستان تمام سطح دریاچه بخ می بندد. تالاب زریوار به عنوان واحد اکولوژیکی و اکوسیستم آبی در کردستان پدیده‌ای بسیار زیبا ونادر است که در دره ای واقع شده و از دو طرف غرب و شرق با کوه‌ های پوشیده از جنگل احاطه شده‌است.


پوشش بیشتر اراضی این منطقه جنگل و بیشه زارهای نیمه انبوه است که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است و البته گلابی وحشی، زالزالک و بادام هم در این منطقه دیده می شود.


دریاچه زریوار دارای انواع آبزیان پرندگان و پوشش گیاهی متنوع است. درباره این دریاچه افسانه های زیادی مطرح است که مشهور ترین آنها درباره شهری مدفون در اعماق دریاچه است که مشخص نیست تا چه حدی حقیقت دارد.


بازارچه مرزی باشماق در فاصله ۱۶ کیلومتری دریچه، نمایشگاه‌های صنایع دستی، پارکینگ کنار دریاچه،هتل چهار ستاره زریوار در کنار دریاچه،هتل چهار ستاره نوروز در مریوان، ستادهای اسکان مهمانان در تعطیلات عید و تابستان از امکانات گردشگری اطراف دریاچه زیبای زریوار در کردستان هستند. راستی فراموش نکنید اهالی کردستان مردمی بسیار مهمان نواز هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد