همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شهر باستانی آرل

برفراز فرانسه

منظره هوایی شهر باستانی آرل در منطقه پرووانس در جنوب فرانسه و تئاتر رمی ‌آن که نشانه حکومت امپراتوری رم بر این ناحیه در گذشته های دور است. شهر آرل در قرن...

فرانک مولیه، عکاس فرانسوی در سفری هوایی بر فراز فرانسه عکس هایی را تهیه کرده است که مشاهده این مناظر هوایی باشکوه و دیدنی است. او این عکس ها را در کتابی گردآوری کرده است. عکس هایی برگزیده از مناظر هوایی مناطق مختلف فرانسه:

 

 

منظره قلعه قرون وسطایی وال در ناحیه کنتال در حاشیه دریاچه بور که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است

 

 

تصویر آبشار سییان در منطقه پرووانس. آب رودخانه برسک که آبهای چشمه های کوهستانی شاتو در برسک و اورک به آن می‌پیوندند در این منطقه از ارتفاع 40 متری فرو ریخته تا آبشار سییان و این منظره زیبا را تشکیل دهد.

 

 

منظره هوایی شهر باستانی آرل در منطقه پرووانس در جنوب فرانسه و تئاتر رمی ‌آن که نشانه حکومت امپراتوری رم بر این ناحیه در گذشته های دور است. شهر آرل در قرن ششم قبل از میلاد روی صخره ای در ساحل شرقی رودخانه رن ساخته شد و امروز رودخانه رن از میان این شهر می‌گذرد.

 

 

مجمع الجزایر شوسی در دریای مانش و در نزدیکی ساحل گرانویل در شمال خلیج مون – سن – میشل واقع شده است. مجمع الجزایر شوسی دارای یک جزیره اصلی و تعدادی جزایر کوچک است که هنگام مد آب دریا تعداد آنها 52 جزیره و هنگام جزر آب تعدادشان 365 جزیره است.

 

 

منظره هوایی شهر و قلعه قدیمی‌ شهر کارکاسون در ناحیه اود. قلعه کارکاسون در قرن هشتم میلادی ساخته شد و امروز در مرکز شهر کارکاسون قرار دارد و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

 

تصویر بدیع ساحل کپ بلان – نه در ناحیه پا – دو – کاله در شمال فرانسه و ساحل صخره‌ای آن. صخره‌های ساحل کپ بلان – نه از جنس رسوبات گچی بوده و بیش از 130 متر ارتفاع دارند.

 

 

تصویر هوایی خانه های پوشیده از برف روستای بونووال در ارتفاع 1800 متری در دامنه یخچال‌های کوه‌های آلپ فرانسه در منطقه ساووا.

 

 

منظره هوایی جالب و منحصر بفرد بندر پور – گریمو در ناحیه وار. لنگرگاه‌ها و بخش‌های بندر پور – گریمو توسط کانال های آب و پل ها با یکدیگر مرتبط هستند.

 

 

منظره هوایی بندر مشهور سن – مالو در ساحل دریای مانش. بندر سن – مالو علاوه بر اینکه یمک بندر تجاری است در عین حال یک تفریحگاه ساحلی نیز محسوب می‌شود. قلعه قدیمی ‌آن که در ناحیه تاریخی بندر واقع شده از دیدنی ترین اماکن سن – مالو است.

 

 

منظره هوایی ناحیه ای که بین لوبرون و کوه های ووکلوز در منطقه پرووانس فرانسه واقع شده است شباهت زیادی با کانیون های ایالت آریزونا و ایالت کلورادو آمریکا دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
افسانه سه‌شنبه 21 تیر 1390 ساعت 13:48 http://gtale.blogsky.com/

سلام
واقعا جالب ودیدنی بود ازتون ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد