همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف قایق فرعون پس از 4500 سال

دومین قایق خورشیدی «شاه خوفو» فرعون مصر باستان که هدایتگر او به جهان پس از مرگ بود، پس از گذشت 4500 سال از محل نگهداری خود در یکی از اهرام جیزا خارج شد.

این قایق که توسط تیمی بین‌المللی متشکل از باستان‌شناسان مصری و ژاپنی بیرون کشیده شده است در نزدیکی قبر شاه «خوفو» و در کنار اهرام جیزه دفن شده بود.

قایق فرعون


به گفته رییس شورای عتیقه‌جات مصر، این قایق از دو سال پیش تاکنون، محور اصلی کاوش‌های باستان‌شناسی گروه‌های کاوشگر مصری و ژاپنی بوده تا اینکه به تازگی از زیر زمین بیرون کشیده شد.

«زهی هواس»، با اشاره به این که این اکتشاف یکی از مهم‌ترین آثار کشف شده در کشور به شمار می‌رود افزود: این قایق یکی از دو قایقی است که به شاه «خوفو»، فرمانروای دودمان چهارم فراعنه و سازنده اهرام بزرگ جیزا تعلق داشته است.

قایق‌های خورشیدی در باور مصریان باستان، حاملان شاهان و فراعنه به دنیای پس از مرگ بوده اند و از اینرو همراه با اجساد آن‌ها در اهرام دفن می‌شدند.

این قایق در سال 1987 و در حفره بزرگی که پوشیده از 41 بلوک سنگ آهکی به وزن 16 تن بودند کشف شده بود اما تاکنون بیرون کشیدن آن از این حفره غیرممکن بوده است. باستا‌ن‌شناسان امیدوارند به زودی این قایق چوبی را به صورت عمومی در معرض نمایش قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد