همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف راز سکته مومیایی چاق مصری

طبق بررسی‌های انجام شده روی جسد مومیایی شده یک زن از شاهزادگان مصر باستان روشن شد که این زن جزو نخستین انسان‌هایی بوده که بر اثر بیماری قلبی درگذشته است.

 این شاهزاده که آهومس مریت امون نام داشته، حدود 3500 سال پیش و در 40 سالگی درگذشته است. جسد مومیایی او که در دیرالبخیر واقع در معبد متعلق به مردگان خاندان سلطنتی در کرانه غربی رود نیل قرار داشته، هم‌اکنون در موزه قاهره نگاهداری می‌شود.

در این موزه 52 مومیایی دیگر نیز نگاهداری می‌شود که پس از بررسی‌های علمی روشن شد که نیمی از آنها از جمله شاهزاده خانم آهومس بر اثر انسداد شریان‌ها درگذشته‌اند.

به گفته یک متخصص بیماری‌های قلبی درآمریکا، شاهزاده آهموس مریت آمون فرزند مون در 5 شریان اصلی از جمله شریان‌هایی که وظیفه خون‌رسانی به مغز و قلب را دارند، دچار انسداد و لخته شدن خون شده است.

وی می‌گوید: «اگر این شاهزاده خانم در عصر مدرن و ماشین زندگی می‌کرد و من او را در این زمان می‌دیدم، به او می‌گفتم که اولا از وزن خود بکاهد و به میزان کافی ورزش کند و سپس زمان مشخصی را نیز برای جراحی قلب او معین می‌کردم؛ زیرا وضعیت قلب این خانم در شرایطی است که نیازمند به 2 عمل بای‌پس بوده است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد