همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خیانت پوتین به ایران؛ دستور محرمانه برای اقدامات خرابکارانه در ن

در تاه ترین اسنادی که توسط ویکی لیکس منتشر شده، به "دستور محرمانه پوتین برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران "اشاره شده است.

 ولادیمیر پوتین در سال 2006 دستور داده است که در روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران اقدامات خرابکارانه و کارشکنانه انجام شود.

در این سند ویکی لیکس که به تازگی منتشر شده است جزئیات مذاکرات رئیس کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، گیدون فرانک با سفیر امریکا در اسرائیل، ریچارد جونز افشا شده است.

در فوریه سال 2006، گیدون فرانک در این دیدار به نتایج دیدار محرمانه و مخفیانه اش با مقامات ارشد روسیه اشاره کرده است.

لاوروف وزیر خارجه روسیه و سرگئی کرینکو رئیس کمیسیون انرژی اتمی روسیه از جمله کسانی بوده اند که رییس انرژی اتمی اسرائیل با آنها دیدار داشته است.

این مقام اسرائیلی به جونز گفت: پوتین شخصا دستور داده است تا اقداماتی برای تاخیر در پیشرفت نیروگاه اتمی بوشهر انجام شود. 


گیدون فرانک گفته است که کرینکو به او گفته است که او قصد دارد تا ارسال میله راکتو برای ایران را برای مدت طولاتی به تاخیر بیاندازد و او در حال حاضر قصد تهیه سوخت جدید برای راکتور بوشهر را ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی اتمی روسیه به این مقام اسرائیلی گفته است: روس ها می خواهند که دلیل این تاخیر را مشکلات فنی عنوان کنند.

وی افزوده است که پوتین شخصا دستور تاخیر در ارسال مواردی که باید به نیروگاه بوشهر ارسال شود، را داده است.

فرانک می گوید که روس های به او گفته اند که انها تغییراتی در سخت افزاری که قرار بود برای راکتور بوشهر بفرستند، ایجاد کرده اند تا روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران را به تاخیز بیاندازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد