همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کتاب‌هایی که رکوردها را شکستند

اگر به دنبال شناختن رکوردشکنان هستید، فقط در یک کتاب با نام «رکوردهای گینس» می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. این کتاب مرجع و پرطرفدار، مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی را در خود ضبط کرده که تعدادی از آن‌ها متعلق به کتاب‌هاست.

 خبرگزاری کتاب ایران، بیش‌ترین، بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین و... واژه‌هایی هستند که در کتاب «رکوردهای گینس» زیاد تکرار می‌شوند. این موضوع درباره‌ی کتاب‌ها هم صدق می‌کند. به این چند مورد توجه کنید:

بیش‌ترین مبلغ جریمه‌ی تأخیر در بازگرداندن کتاب بیش‌ترین مبلغ جریمه‌ی تأخیر در تحویل کتاب، مبلغ 14/ 345 دلار (حدود 400 هزار تومان) است که شامل حال یکی از اعضای کتاب‌خانه عمومی «کیوانی» در ایالت ایلینویز کشور آمریکا شد. ماجرای این جریمه‌ی سنگین از این قرار بود که امیلی، عضو فراموش‌کار این کتاب‌خانه بعد از 47 سال کتابی را که به امانت گرفته بود در کتاب‌خانه خانه‌ی مادری‌اش پیدا کرد و آن ‌را به کتاب‌خانه بازگرداند، اما مسؤولان کتاب‌خانه به او گفتند باید این جریمه‌ی چند صد دلاری را هم بابت تأخیر در بازگرداندن کتاب بپردازد.

قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی دنیا کتاب‌فروشی «برتراند» در شهر لیسبون کشور پرتقال، قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی دنیاست که سال 1732 میلادی تأسیس شده هنوز هم در حال کار است.

بزرگ‌‌ترین مجموعه‌ی کتاب‌های آشپزی دنیا «بتسی راس مک‌کای» اهل کشور آمریکا یک مجموعه‌ی 1225 جلدی از کتاب‌های آشپزی مختلف دارد. او این مجموعه را از سال 1966 تا فوریه‌ی 2011 گردآوری کرده است.

بزرگ‌ترین کتاب نسخه‌ای از کتاب «شازده کوچولو» با اندازه‌های 01/2 متر ارتفاع، 08/3 متر عرض در 128 صفحه، بزرگ‌ترین کتابی است که تا به حال به صورت چاپی، تولید شده است. این کتاب در سال 2007 در دوسالانه‌ی کتاب ریو دو ژانیروی برزیل به نمایش درآمد.

سریع‌ترین فروش کتاب آخرین جلد از مجموعه‌ی «هری پاتر» کتابی است که سریع‌تر از هر کتاب دیگری در جهان به فروش رفت. 3/8 میلیون نسخه از این کتاب در 24 ساعت نخست، فروخته شد.

مرجع : سایت رکوردهای گینس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد