همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پرسش و پاسخ از فارسی۱

مالک فارسی 1 کیست؟
گروه موبی، سازمان پویایی است که بزرگترین ایده ها و نوآوری های خود را صرف کسب و کار پررونق خود در افغانستان در زمینه سرگرمی و رسانه، نموده است. گروه موبی، تلویزیون، رادیو و برنامه های سرگرمی پیشرویی را راه اندازی نموده است که سبب تولید سریال های داخلی مجذوب کننده ای در کشور افعانستان شده است

و با پخش برنامه هایی مانند افعان استار، که در آن ستاره ها و استعدادهای هنری افغانستان حضور دارند ، هنر را در آنجا زنده نموده است و تمامی مردم افعان را حول فرهنگ قدیمی خود که در آن موسیقی و ترانه های عاشقانه را با یکدیگر تسهیم 
می کنند، گرد آورده است. مهارت ها و توانایی های گروه موبی، صنایع رسانه ای یکپارچه و جهانی را در میان کشورهای در حال توسعه گسترش می دهد.فارسی 1 توسط شرکت پخش خاور میانه (Broadcast Middle East)، سرمایه گذاری مشترک گروه موبی و کمپانی نیوز کورپوریشن، اداره می شود.www.mobygroup.com
طبق گزارش منتشره شده، ارزش کل دارایی های نیوز کورپوریشن، تا سپتامبر 2009 مبلغی حدود 55 میلیارد دلار و درآمد کل سالانه آن تقریبا 30 میلیارد دلار می باشد. نیورکورپوریشن یک کمپانی متنوع رسانه ای جهانی است که در هشت بخش این صنعت فعالیت دارد: سرگرمی های تصویری، تلویزیون، برنامه های شبکه ای کابلی، پخش مستقیم تلویزیون های ماهواره ای، خدمات بازاریابی یکپارچه (هماهنگ)، خدمات اطلاع رسانی و روزنامه، انتشار کتاب و مواردی از این قبیل. فعالیت های اصلی و عمده نیوز کورپوریشن در ایالات متحده، انگلستان و بقیه اروپا، استرالیا، آسیا و آمریکای لاتین، متمرکز است.
فارسی 1 در کجا مستقر است؟
مقر فارسی 1 در دوبی، امارات متحده عربی است.
علت تمایز فارسی 1 از سایر شبکه های منطقه چیست؟
فارسی 1 اولین شبکه سرگرمی های عمومی فارسی زبان رایگان در دنیاست. برنامه های برگزیده متنوعی را از سراسر دنیا پخش می کند برنامه هایی همچون 24، سفری دیگر، افسانه افسونگر، فرار از زندان، آشنایی با مادر، دارما و گریگ و همسایه ها.  فارسی 1 مفتخر به داشتن شبکه ای با کیفیت عالی است. تمامی سریال ها و برنامه های آن کاملا به فارسی دوبله شده است و بدین جهت کلیه اعضاء خانواده می توانند براحتی درکنار هم از برنامه ها لذت ببرند.
فارسی 1 دارای تیم متعهد و متخصصی است که کلیه موضوعات نمایشی که ممکن است به نظر نامناسب، بی ملاحظه و یا توهین آمیز باشد را کنترل و اصلاح می کنند.
فارسی 1، همچنین یکی از معدود شبکه های فارسی زبانی است که رویدادهای خاص و روزهای مهمی را که ممکن است برای ببیندگان حائز اهمیت باشد شناسایی می کند. این مجموعه شامل روزهای یادبود شعرای بزرگ فارسی و جشن نوروز نیز می باشد. این شبکه همچنین روزهای سوگواری مذهبی و رخدادهای مذهبی مهم دیگری همچون رمضان را نیز ارج می نهد.
برخی می گویند محتوی برنامه های فارسی 1 مخرب فرهنگ است. این حقیقت دارد؟
هدف فارسی 1 فراهم کردن برنامه های سرگرمی در حد کلاس جهانی برای مخاطبین فارسی زبان است.
ما برنامه هایی را انتخاب می کنیم که هدف آنها سرگرم کردن خانواده هاست و حساسیت فرهنگی یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در روند انتخاب برنامه می باشد.
فارسی 1 دارای تیم متعهد و متخصصی است که کلیه موضوعات نمایشی که ممکن است به نظر نامناسب، بی ملاحظه و یا توهین آمیز باشد را نظارت و اصلاح می کنند.
در حقیقت فارسی 1، یکی از معدود شبکه های فارسی زبانی است رویدادهای خاص و روزهای مهم که ممکن است برای ببیندگان حائز اهمیت باشد را شناسایی می کند. به این مجموعه شامل روزهای یادبود شعرای بزرگ فارسی و جشن نوروز نیز می باشد. این شبکه همچنین روزهای سوگواری مذهبی و رخدادهای مذهبی مهم دیگری همچون رمضان را نیز ارج می نهد.
مخاطبین نهایی فارسی 1 چه کسانی هستند؟
مخاطبین این شبکه عامه مردم، کلیه مخاطبین فارسی زبان در سراسر خاور میانه و آسیای غربی است. این منطقه بیش از 100 میلیون جمعیت دارد که که به زبان فارسی سخن می گویند که عمدتا در ایران، افعانستان، امارات متحده عربی و تاجیکستان مستقر هستند.
آیا قصد دارید در آینده مضامین سیاسی و اخبار را نیز به برنامه های خود اضافه کنید؟
این شبکه قویا و اکیدا به پخش برنامه های سرگرمی خواهد پرداخت. ما قصد نداریم هیچگونه اخبار عمومی و یا سیاسی را به لیست برنامه های خود اضافه کنیم.
آیا این شبکه خود اقدام به تولید برنامه های فارسی زبان خواهد نمود؟
در این مرحله فعالیت ها، بر پخش برنامه های سراسر دنیا با دوبله فارسی متمرکز می باشد. تولید داخلی برنامه ها، در مراحل بعدی مد نظر قرار خواهد گرفت.
کار دوبله کجا و توسط چه کسانی انجام می شود؟
کار دوبله توسط کمپانی های ثالث در  مراکزمختلف منطقه انجام می شود
کدام نوع فارسی را برای پخش برنامه های خود استفاده می کنید؟ فارسی ایرانی، فارسی دری افعانستان و یا فارسی تاجیک تاجیکستان؟
مضامین فارسی ما به گونه ای دوبله می شوند که برای بخش اعظم بینندگان منطقه به آسانی قابل درک و فهم باشد.
- برنامه های شما دارای چه موضوعاتی است؟
فارسی 1 برنامه های سرگرمی عمومیِ با کیفیت و جذاب را از سراسر جهان عرضه می کند. موضوعات به شکلی طبقه بندی و طراحی شده اند که برای افراد کلیه گروه های سنی جالب بوده و دارای ترکیبی مناسبی از موضوعات جهانی و برنامه های ساخت ایالات متحده، آمریکای لاتین و آسیا باشد.
تکرار برنامه ها چه موقع خواهد بود؟
تمام برنامه ها چندین بار در هفته پخش خواهند شد. می توانید به برنامه های هفتگی ما مراجعه کنید تا زمان های دقیق آنها را بیابید.
آیا برنامه های فارسی 1 سانسور شده است؟
فارسی 1 فرهنگ و سنت فارسی زبانان منطقه را شناخته و ارج می نهد و برنامه هایش را به دقت به گونه ای انتخاب می کند که مناسب مخاطبینش باشد. در مورد سانسور برنامه ها، تلاش داریم حد تعادل را رعایت کنیم. گرچه گاهی اوقات مجبور شویم بخش هایی از سریال ها را که به نظر غیرقابل قبول و یا برای ببیندگانمان توهین آمیز است را سانسور کنیم اما سعی داریم جنبه خلاقانه و روند داستان ها را تا حد ممکن به محتوای اصلی نزدیک نگاه داریم.
من پارازیت های زیادی روی شبکه دارم، برای رفع آن چه باید کرد؟
اغلب پارازیت ها، اختلالاتی است که ممکن است به علت عوامل متعددی از جمله آب و هوا و یا استفاده از تجهیزات خاصی در منطقه ایجاد شده باشد.
پیشنهاد می کنیم با نصاب ماهواره خود و یا شرکت خدمات شبکه کابلی برای رفع مشکلات فنی که با آن مواجه هستید، تماس بگیرید.
از طرفی می توانید، به آدرس technical@farsi1.tv ایمیلی با کلیه جزئیات مشکل فنی و محل دقیق دیش خود ارسال نمایید
قصد دارید سریال های جنجالی و پلیسی بیشتری نمایش دهید؟
فارسی 1 ، تلاش دارد برنامه هایی که برای مخاطبینش جالب است را برای آنها نمایش دهد. 
ما به پخش برنامه هایی مانند 24 و فرار از زندان که محبوبیت خود را به اثبات رسانده اند ادامه خواهیم داد و سریال های دیگری در همین ژانر (از همین نوع) را در آینده پخش خواهیم کرد.
آیا در آینده دسترسی به برنامه هایتان از طریق اینترنت امکان پذیر خواهد بود؟
برنامه های ما برای نمایش تلویزیونی آماده شده است و در آینده نزدیک قصد نداریم آنها را در اینترنت به نمایش بگذاریم.
چرا فارسی 1 برروی یوتل ست دبلیو 3 ای پخش می شود؟
فراهم ساختن تصویری بدون وقفه وبا کیفیت از نکات مهمی است که فارسی ۱ به آن توجه دارد، بعد از تحقیق و جست و جوی فراوان دریافتیم که یوتل ست دبلیو 3 ای قادر به پخش تصویری پا بر جاستنصب ماهواره یوتلست برروی دیش بسیار اسان استبرای دریافت اطلاعات بیشتر برای نصب ماهواره یوتل ست دبلیو 3 ای . لطفا بر روی لینک زیرکلیک کنید(http://www.farsi1.tv/en/tune-to-farsi1)
آیا فارسی۱ روی هات برد باز می گردد؟
در حال حاضر فارسی۱ تنها برروی دبلیو ۳ ای  پخش می شود و ما برنامه ای برای پخش کانال فارسی ۱ برروی هات برد در آینده ای نزدیک در نظر نداریم
آیا فارسی۱ در شمال آمریکا و اروپا نیز قابل مشاهده است؟
فارسی ۱ در شمال آمریکا قابل مشاهده نیست  اما فرکانس فارسی۱ در بیشتر نقاط اروپا و در انگلستان قابل دسترس است
میتوان بیننده فارسیوان در مالزی و اسیای شرقی باشیم؟ 

در قسمتهایی از اسیای غربی وغرب چین قابل دریافت است اما درحال حاضر در اسیای شرقی قابل دریافت نیست


چرا فارسی1 تعداد زیادی آگهی بازرگانی دارد؟
فارسی1 یک کانال تلویزیونی کاملا خصوصی است که با سود آگهی های بازرگانی اداره می شود

فارسی1 نیزمانند سایر کانال های تلویزیونی خصوصی دراکثرنقاط جهان آگهی بازرگانی پخش می کند.هر چند که فارسی1 برای فراهم ساختن تجربه ای متفاوت از تماشای این تلویزیون تعداد محدودی آگهی بازرگانی را در زمانبندی هایمعین پخش می کند به علاوه تبلیغات فارسی 1 مطابق با استانداردها وکیفیت بین المللی ساخته شده اند


ما شایعات متعددی در خصوص مالکیت شبکه فارسی 1 و وابستگی های مذهبی آن شنیده ایم. آیا این مسئله صحت دارد که مالک این شبکه یک یهودی است؟
خیر، فارسی 1 یک سازمان خصوصی و مستقل بدون هیچگونه وابستگی به هیچ گروه، فرد و یا ایدئولوژی مذهبی است.
هر دو شرکت، در این سرمایه گذاری مشترک شخصیت های تجاری هستند که کاملا شفاف این مالکیت را پذیرفته اند.
گروه موبی، شرکتی است که مالکیت و اداره آن در دست افعان هاست. مالکین گروه موبی صهیونیست نیستند. مالکین گروه موبی مسلمان و با اصلیت افغانی هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گروه موبی به وب سایت گروه  موبی مراجعه فرمایید.
نیوزکورپوریشن، یک شرکت سهامی عام و ثبت شده در بازار بورس نیویورک است. نیوزکورپوریشن تحت مالکیت یهودی های نیست. اطلاعات بیشتر در خصوص این کمپانی در سایت نیوزکورپوریشن موجود می باشد.

فارسی 1 یک شرکت مستقل است که فعالیت های روزانه آن توسط تیم مدیریتی مستقل آن انجام می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد