همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

چگونه بدون حادثه خانه تکانی کنیم؟

در آستانه سال نو و مراسم استقبال از بهار در زمان خانه تکانی، وقتی که از نردبان یا چهار پایه استفاده می‌کنید از سطح اتکایی آن با زمین کاملا مطمئن باشید و از نردبان استاندارد و دوطرفه استفاده کنید.

برای ایمن‌کردن محیط خانه و پاکیزه‌کردن منزل و خانه‌تکانی بدون حادثه توصیه‌های ایمنی ذیل ارائه می‌شود:



1- از شست و شوی پرده، کف‌آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به موادروغنی هستند با مواد سریع الاشتعال (بنزین) جدا خودداری کنید.

2- از قرار دادن موادشوینده مانند وایتکس، جوهرنمک و غیره روی زمین و در دسترس کودکان جدا خودداری و در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.

3- در زمان پاک‌کردن شیشه و پنجره‌های خانه احتیاط لازم را رعایت و از رفتن بر روی نرده‌ها یا قرنیزهای آن جدا خودداری کنید.

4- شست و شوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی افراد را متحمل می‌سازد، بنابراین اول جریان برق را در وسیله برقی قطع سپس به پاکسازی آن اقدام کنید.

5- در زمان جابجایی لوازم خانگی به ویژه‌ اجاق گاز احتیاط کنید و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و سیلندرگاز را با آب و صابون کنترل کنید تا از نشت‌کردن گاز مطمئن شوید، ضمنا در مورد تعویض به موقع شیلنگ‌های فرسوده رابط گاز اقدام کنید.

6- از ریختن موادقابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشویی، توالت و غیره جدا خودداری کنید، چرا که در اثر ریزش این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی وجود دارد.

7- شارژ به موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند در زمان آتش‌سوزی احتمالی کمک بسزایی به شما کند بنابراین توصیه می‌شود برای شارژ و آماده بکار بودن آن اقدام کنید.

8- از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی پرهیز کنید و در این مورد از کارگران حرفه‌ای یا کار گروهی بهره بگیرید تا در ایام خوش نوروزی دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوید.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 15 اسفند 1389 ساعت 22:32 http://danashpazhohan.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
من هم مثل شما یه وبلاگ کوچولو درست کردم که اطلاعات جالبی توش هست یه سر بزن و لطفا نظر هم بده
وبلاگت خوب بود امید وارم همیشه هم بهتر بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد