همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خاندان معمر قذافی، رهبر لیبی+عکس

معمر قذافى

معمر قذافى ۶۸ ساله است و طى چهل و دو سال گذشته، قدرت را در این کشور در دست داشته است.

سرهنگ قذافى در ۲۷ سالگى توانست به همراه گروهى از افسران لیبى، ادریس اول پادشاه لیبى را طى کودتاى بدون خونریزى از قدرت برکنار کند.

معمر قذافى در صحرایى در نزدیکى استان سرت به دنیا آمده است. آقاى قذافى به خاطر نحوه لباس پوشیدن خود و داشتن محافظان زن معروف است.

فلسفه سیاسى او در کتابى تحت عنوان "کتاب سبز" منتشر شده و به گفته او جایگزینى براى سوسیالیسم و کاپیتالیسم با افزوده هایى از دین اسلام است.

معمر قذافى در سال ۱۹۷۷، سیستم حکومتى تحت عنوان جماهیریه یا حکومت توده ها را به لیبیایى ها معرفى کرد. براساس این نظریه، کشور از طریق کنگره ها و کمیته هاى مردمى اداره مى شود.

البته طی این سال ها، سرهنگ قذافى در لیبى قدرت را به طور کامل در دست داشته و به طور انفرادى بر این کشور حکومت کرده است.

همسر اول

همسر اول سرهنگ قذافى، معلم مدرسه بود. آن دو قبل از ازدواج همدیگر را ندیده بودند. آنها یک پسر به اسم محمد دارند و شش ماه پس از ازدواج جدا شدند.

صفیه فرکاش

او همسر دوم آقاى قذافى و مادر هفت فرزندش است. آنها همچنین یک دختر و پسر به نام هاى میلاد و حنا را به فرزندخواندگى قبول کرده اند. حنا در چهار سالگى در بمباران طرابلس در سال ۱۹۸۶ توسط آمریکایى ها کشته شد.

محمد قذافى

محمد فرزند رهبر لیبى از همسر اول اوست. او رئیس کمیته المپیک لیبى است که مقر آن در طرابلس است. او همچنین مدیرعامل شرکت پست و مخابرات این کشور است که مسئولیت اداره تلفن هاى همراه و ارتباطات ماهواره اى را به عهده دارد.

سیف الاسلام قذافى
سیف الاسلام ۳۸ سال دارد و انگلیسى را روان صحبت مى کند.

او از مدرسه اقتصاد لندن، مدرک دکترا گرفته و عمدتا در جبهه افرادى دیده مى شود که خواهان آزادسازى اقتصاد لیبى هستند.

او مسئول بنیاد خیریه بین المللى قذافى و بنیاد توسعه است که در آزاد کردن گروگان ها از دست پیکارجویان اسلامگرا به خصوص در فیلیپین نقش داشته است.

در سال ۲۰۰۶ او پس از انتقاد از حکومت پدرش، لیبى را ترک کرد اما دوباره به کشور بازگشت.

از او به عنوان چهره مدرن لیبى یاد مى شود اما در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که علاقه اى به "به ارث بردن" قدرت از پدرش ندارد. او در اوج ناآرامى هاى اخیر لیبى، در تلویزیون دولتى ظاهر شد و نسبت به بروز جنگ داخلى در این کشور هشدار داد.


ساعدى قذافى

او ۳۶ ساله است و با دختر یک فرمانده ارتش لیبى ازدواج کرده است. او قبلا فوتبال بازى مى کرد و براى مدت کوتاهی، در یکی از تیم های لیگ برتر ایتالیا توپ زد.

او اکنون رئیس فدراسیون فوتبال لیبى است و در زمانى که فوتبال بازى مى کرد، کاپیتان تیم ملى بود.

از زمان بازنشستگى از فوتبال، او در صنعت فیلم سازى نیز فعال بوده و ظاهرا صد میلیون دلار در فیلمى که بازسازى یک تریلر آلمانى بود سرمایه گذارى کرد.


معتصم بالله قذافى

سن و سال او معلوم نیست. سرهنگ دوم ارتش لیبى است و گفته شده که سال ها پیش، پس از طراحى کودتایى علیه پدرش به مصر گریخت اما بخشوده شد و اجازه بازگشت به کشور را گرفت.

او هم اکنون مشاور امنیت ملى پدرش است و فرماندهى یک واحد ارتش را به عهده دارد.


هانیبال قذافى

او براى شرکت ملى حمل و نقل دریایى لیبى کار مى کرد که مسئولیت انتقال نفت لیبى را به عهده داشت.

گفته شده او در چند حادثه خشونت بار دست داشته و در سال ۲۰۰۵ متهم شد که دوست دختر حامله خود را در پاریس مورد ضرب و شتم قرار داده.

او در سال ۲۰۰۸ در ژنو سوئیس پس از آن که دو مستخدمش، او را متهم کردند که به آنها حمله کرده، بازداشت شد.

او بعدا با تامین وثیقه آزاد شد اما این حادثه موجب شد تا دولت لیبى محصولات سوئیس را تحریم کرده و شرکت هاى سوئیسى را از این کشور اخراج کند.

لیبی همچنین دیپلمات هاى خود را از برن فراخواند.

هانیبال، سوئیس را "مافیاى جهانى" نامیده و گفته این کشور باید تجزیه شود.

سیف العرب قذافى

اطلاعات زیادى در مورد این فرزند جوان رهبر لیبى در دست نیست. به نوشته روزنامه دیلى تلگراف، در سال ۲۰۰۸ ماشین فرارى او به دلیل سر و صداى زیاد اگزوز ماشین، در آلمان توقیف شد. او در آن زمان در مونیخ درس مى خواند.

خمیس قذافى

خمیس یک افسر پلیس است و تعلیمات نظامى خود را در روسیه گذرانده. او فرماندهى نیروى ویژه ای را به عهده دارد. گفته شده که فرماندهى سرکوب معترضان در بنغازى با او بوده است.

عایشه قذافى

تنها دختر رهبر لیبی ۳۴ سال دارد و از مشاوران حقوقى گروه وکلاى مدافع صدام، رهبر سابق عراق بود. او در سال ۲۰۰۶ با یکى از اقوام پدرى ازدواج کرد.

او مدیر بنیاد خیریه "واعتصموا" و سفیر حسن نیت برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد در لیبى است.

میلاد قذافى

فرزند خوانده قذافى است و گفته شده که در جریان بمباران مجتمع مسکونى قذافى توسط آمریکا در سال ۱۹۸۶ جان رهبر لیبی را نجات داده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد