همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آب میوه طبیعی واقعی در بازار ایران وجود ندارد!

 دبیرانجمن تغذیه شهر گفت: کارخانجات آبمیوه سازی، به جای استفاده فوری از آب میوه تازه، آن را تحت روشهای حرارتی، بصورت کنسانتره یا آبمیوه تغلیظ شده در می‌آورند تا ماندگاری آبمیوه بیشتر شده و بتوانند در هر زمان با اضافه کردن آب، نوشیدنی موسوم به آبمیوه را استحصال کنند.

دکتر «سهیل سریزدی» افزود: در فرآیند تغلیظ، بخش مهمی از ویتامینهای حیاتی موجود در میوه‌ها از بین رفته و محصول نهایی در واقع نوعی نوشیدنی میوه‌ای خواهد بود که به هیچوجه خواص میوه اولیه را ندارد.

این پزشک مشاور تغذیه خاطرنشان کرد: آب میوه حاصل از کنسانتره، از نظر طعم نیز با میوه طبیعی تفاوت فاحشی دارد به طورمثال مزه محصولی که بعنوان آب پرتقال و آب انگور طبیعی عرضه می‌شود، هیچ شباهتی به طعم واقعی پرتقال و یا انگور ندارد و در واقع طعمی متفاوت با نام فریبنده طعم طبیعی پرتقال یا انگور به مشتری عرضه می‌شود.

به گفته دبیر انجمن تغذیه شهر بهتر است آب میوه را بصورت تازه و طبیعی در منزل تهیه کرد و تیترهای تبلیغاتی مندرج بر روی آب میوه‌های صنعتی مانند آبمیوه صد در صد طبیعی را نباید از نظر ارزش غذایی، ‌مترادف با آبمیوه تازه و خانگی، دانست.

دکتر سریزدی خاطرنشان کرد: در این میان صنایع دوستدار سلامت نیز می‌توانند بر روی بسته بندی محصول خود این شعار تبلیغاتی موثر و مبتنی بر اخلاق را درج کنند که: این محصول از نظر ویتامین و ارزش غذایی، با آب میوه تازه و طبیعی خانگی، برابری نمی‌کند!

وی افزود: نمونه مشابه این صداقت در گفتار را می‌توان بر روی قوطی‌های شیر خشک مشاهده کرد که تاکید می‌کند برای شیرخوار، ‌هیچ غذایی بهتر از شیر مادر نیست! که پر واضح است این شعار مشتری مدارانه، بی‌درنگ احترام و تکریم مصرف کننده را نسبت به شخصیت متعالی تولیدکننده، ‌برمی انگیزد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد