همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مراقبت‌های غذ‌ایی برای کاهش آلرژی

حساسیت به برخی از ترکیبات موجود در مواد غذایی می‌تواند سبب بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود که گاهی این واکنش‌ها شدت پیدا می‌کند تا جایی که ممکن است جان فرد را به خطر بیندازد.
یک پزشک یا متخصص آلرژی می‌تواند به شما کمک کند تا اگر احتمالا شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، بتوانید حساسیت‌های خود را پیدا کنید و پیش از این که با بحران جدی مواجه شوید با انتخاب صحیح مواد غذایی حساسیت خود را در کنترل درآورید.

یک پزشک یا متخصص آلرژی می‌تواند به شما کمک کند تا اگر احتمالا شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، بتوانید حساسیت‌های خود را پیدا کنید و پیش از این که با بحران جدی مواجه شوید با انتخاب صحیح مواد غذایی حساسیت خود را در کنترل درآورید.
متخصصان علوم پزشکی در استرالیا در مقاله جدیدی خاطرنشان کرده‌اند: کمبود منیزیم اغلب در مبتلایان به آسم یافت می‌شود. منیزیم می‌تواند از اسپاسم ماهیچه‌ای جلوگیری کرده یا آن را متوقف کند. بنابراین رژیم غذایی غنی از منیزیم می‌تواند برای مبتلایان به آسم مفید باشد. به گفته متخصصان تغذیه، منابع غنی از منیزیم شامل مغزها و غلات، حبوبات، سبزیجات دارای برگ‌های سبز و تیره، ماهی و گوشت قرمز هستند.
به گزارش تورنتونیوز؛ این متخصصان می‌گویند: کمبود «سلنیوم» نیز به میزان قابل توجهی می‌تواند خطر آسم را افزایش دهد. «سلنیوم» بعنوان یک آنتی‌اکسیدان از تخریب سلول‌ها، آسیب کروموزوم‌ها و سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. از منابع غنی از «سلنیوم» می‌توان به مغز خشکبار برزیلی، جگر، قلوه، نان تهیه شده از آرد سبوس‌دار، جوانه گندم، سبوس‌ها، ماهی تُن، پیاز، گوجه‌فرنگی و کلم بروکلی اشاره کرد.
علاوه بر این، کمبود ویتامین ب6 در بسیاری از مبتلایان به «آسم» نیز مشاهده شده است. کمبود این ویتامین به این دلیل است که داروهایی که در بسیاری از مبتلایان به آسم استفاده می‌شوند در جذب ویتامین ب6 تداخل ایجاد می‌کنند. افزودن مکمل ویتامین ب6 به رژیم غذایی بیماران، احتمال بروز حمله‌های آسمی را کاهش می‌دهد.
از منابع غنی این ویتامین سیب‌زمینی، غلات صبحانه، نان، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیاهای پخته، موز، مغزها و دانه‌ها خصوصا دانه آفتابگردان هستند. در عین حال پزشکان به افراد مبتلا به حساسیت‌های آلرژیک توصیه می‌کنند که به مقدار کافی از میوه‌های تازه بخورید تا ویتامین ث کافی بدست آورند. ویتامین ث بعنوان یک آنتی‌اکسیدان و ضدِ التهاب قوی عمل می‌کند. بنابراین فعالیت ضدِ التهابی این ویتامین می‌تواند علائم بیماری «آسم» را کاهش دهد. همچنین تاکید می‌شود که این افراد از مصرف کافئین، شکر، نمک و آب کلردار پرهیز کنند. در عین حال بسیاری از غذاهای فرآوری شده محتوی نمک و یا شکر زیاد هستند.
یکی از مهمترین فاکتورهای کاهش‌دهنده حملات «آسم» بویژه در افراد چاق کاهش وزن است چون کم شدن وزن فشار روی عملکرد ریه‌ها را کاهش می‌دهد و حالت «آسم» نیز تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. همچنین به این افراد توصیه می‌شود مقدار شکر موجود در غذای خود را کاهش دهند، از غذاهای سرخ شده اجتناب کنند، از وعده‌های غذایی کم ولی به دفعات استفاده کنند، با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی منظم مشورت کنند، آب زیاد در هر روز بنوشند، گوشت، مرغ و ماهی کم چرب استفاده کنند، از مصرف گوشت‌های فرآوری شده مثل؛ سوسیس و کالباس پرهیز کنند و بالاخره اینکه بجای استفاده از نان سفید از نان‌های تهیه شده از غلات سبوس‌دار استفاده کنند.
این متخصصان همچنین تاکید دارند که برخی از مواد غذایی شامل ترکیباتی هستند که به آنها مواد فیتوشیمیایی، بیوفلاوونوئیدها و یا اسیدهای چرب ضروری گفته می‌شود. این ترکیبات فعالیت ضد التهابی و آنتی هیستامینی طبیعی دارند و به بهبود علائم آسم کمک می‌کنند. برخی از این مواد شامل انواع سیب‌ها و پیازهای قرمز رنگ، انواع توت‌ها و میوه‌های رنگی حاوی ترکیبات بیوفلاونوئید، گردو به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری امگا3 هستند.
گفتنی است؛ برخی از مهمترین مواد خوراکی حساسیت‌زا شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گندم، ذرت بصورت شربت ذرت و نشاسته ذرت، بادام زمینی، سویا و تخم‌مرغ هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد