همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اگر شماره‌ی خود را دایورت می‌کنید بخوانید

برخی مشترکان وقتی امکان پاسخگویی به تماس‌های خود را ندارند، به دایورت شماره خود به شماره دیگر اقدام می‌کنند؛ این در حالی است که اکثر مشترکانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، از هزینه آن اطلاع مناسب و کافی ندارند.

اگر مشترک الف شماره خود را به مشترک ب دایورت کند و در زمان دایورت اگر کسی با شماره مشترک الف تماس بگیرد و مشترک ب به او پاسخ دهد؛ هزینه‌ مکالمه برای مشترک الف محاسبه می‌شود چون از این سرویس استفاده کرده است.

هم‌چنین به مشترکان توصیه شده که مراقب وضعیت دایورت تلفن همراه خود در مواقعی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، باشند زیرا اگر مشترکی تلفن همراهش را به‌صورت کاندیشنال (گزینه‌های مثل: اگر در دسترس نبودم، اگر اشغال بودم، و...) به شماره دیگری دایورت کند، در زمانی که مشترک B از کشور خارج و تحت پوشش شبکه دیگری قرار گرفت و مشترک A با او تماس برقرار کرد و این تماس توسط مشترک C دریافت ‌شود، درحالی که مشترک C پاسخگوی این تماس در داخل و یا خارج از کشور است، برای مشترک B هزینه رومینگ بین‌الملل محاسبه می‌شود.

علت این موضوع آن است که در این تماس برای آگاهی از تماس مشترک B، مسیر بین‌الملل طی و درنتیجه هزینه رومینگ بین‌الملل برایش محاسبه می‌شود؛ درصورتی که مشترک B قبل از خروج کشور به دایورت ( آن کاندیشنال) تماس‌های خود به شماره دیگری اقدام کند، دیگر مشمول هزینه رومینگ بین‌الملل نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، به مشترکان توصیه می‌شود قبل از سفر مراقب دایورت سیم‌کارت خود باشند و آن را به‌صورت آن کاندیشنال دایورت کنند.

اما درباره نرخ تعرفه دایورت تلفن ثابت از داخل به تلفن خارج از کشور هم اینگونه است که اگر مشترک تلفن ثابت به‌عنوان مثال با مشترک تلفن ثابتی که در کشور هند است، تماس بگیرد، نرخ هزینه تماس او دقیقه‌ای 157 تومان محاسبه می‌شود؛ اگر مشترک تلفن ثابتش را به تلفن خود در کشور هند دایورت کند، برای مشترکی که در داخل کشور تلفن او را می‌گیرد، به این دلیل که کد بین‌الملل را وارد نمی‌کند، همان هزینه تلفن ثابت معمولی محاسبه می‌شود و هزینه مکالمه بین‌الملل را تلفنی که به دایورت اقدام کرده پرداخت می‌کند.

اما اگر مشترک B به دایورت تماس خود به شماره C اقدام کند و مشترک A با مشترک B تماس بگیرد، پاسخگوی تماس C بوده که در این صورت هزینه مکالمه به میزان یک تماس داخلی برای مشترک A و به میزان یک تماس بین‌الملل برای مشترک B منظور خواهد شد؛ مشترک C در هر دو صورت بین‌الملل و داخلی در مورد دایورت هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند اما درصورت دایورت بین‌الملل، هزینه مشترک A داخلی و برای مشترک B هزینه بین‌الملل محاسبه می‌شود.

درصورت دایورت داخلی برای مشترک A، هزینه داخلی و برای مشترک B هم هزینه داخلی محاسبه خواهد شد؛ هم‌چنین درصورت دایورت تلفن همراه در داخل کشور به یک شماره بین‌الملل علاوه بر هزینه عادی بین‌الملل مبلغ 7/44 تومان نیز در هر دقیقه به این میزان اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا در زمان رومینگ در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ 200 دلار شرکت ارتباطات سیار ایران برای قطع تلفن همراه مجاز است اما به‌دلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسوولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

توصیه می‌شود که درصورت مفقود شدن گوشی مشترک در خارج از کشور بلافاصله مراتب به یکی از بستگان درجه یک فرد در داخل کشور اطلاع داده شود تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکان نسبت به قطع آن اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد