همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف ردپای ژنتیک انسان در ژنوم باکتری سوزاک

متخصصان آمریکایی در یک آزمایش جدید برای اولین بار به شواهدی از انتقال دی ان آی انسان به ژنوم باکتری عامل بیماری سوزاک دست یافته‌اند.

محققان دانشگاه نورت وسترن دراین باره خاط نشان کردند که این کشف اطلاعات جدیدی را در زمینه تکامل و توانایی باکتری سوزاک و سازگاری و بقای این باکتری در بدن میزبان انسانی ارائه کرده است که در اختیار داشتن این اطلاعات قطعا در درمان بیماری تاثیر مطلوبتری خواهد داشت.

سوزاک به التهاب و بروز عفونت در مجرای ادراری اطلاق می‌شود و نوعی بیماری جنسی و مقاربتی است که از طریق تماس جنسی با فردی دیگر منتقل می‌شود و عامل آن باکتری به نام gonorrhoeae Neisseria است. هر شخصی که از نظر جنسی فعال است می‌تواند به این بیماری مبتلا شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر هانک سیفرت استاد میکروبیولوژی در این دانشگاه متذکر شد: این یافته اهمیت تکاملی دارد چون نشان می‌دهد که وقتی انسان بتواند به این نسخه‌های کپی شده از مولکول وراثتی دی ان آ دست پیدا کند، گام‌های تکاملی وسیع‌تری را می‌تواند طی کند.

مطالعه جدید نشان داده است که باکتری سوزاک از میزبان خود برای تکامل یافتن اطلاعات ژنتیکی دریافت می‌کند و به همین خاطر میکروب قادر خواهد بود که تا حد فوق‌العاده‌ای خود را با بدن میزبانش سازگار کند.

به گزارش ایسنا، برای بیماران مبتلا به سوزاک داروی آنتی بیوتیک به شکل قرص، شربت یا آمپول تجویز می‌شود. چنانچه بیمار به آنتی بیوتیک‌ها حساسیت داشته یا احتمال می‌دهد که باردار باشد، باید حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارد. همچنین کامل کردن دوره درمان نیز ضروری است.

بنا بر این گزارش، چنانچه ابتلای به سوزاک در فردی تایید شد، ممکن است از وی خواسته شود که با یک مشاور درمانی ملاقات کند تا اطلاعات بهداشتی و درمانی حیاتی را دریافت نماید.

همچنین تاکید می‌شود که تا مراجعه مجدد به مرکز درمانی و اطمینان از برطرف شدن کامل عفونت توسط پزشک، فرد مبتلا باید از تماس جنسی خودداری کند. برخی از انواع سوزاک دربرابر آنتی بیوتیکهای خاصی مقاوم هستند لذا برای اطمینان از برطرف شدن عفونت، آزمایش‌های دیگری نیز انجام می‌شود. اگر عفونت برطرف نشده بود، آنتی بیوتیک‌های متفاوتی برای شما تجویز می‌شود.

متخصصان می‌گویند در زنان چنانچه این بیماری به موقع درمان نشود، می‌تواند منجر به بیماری التهاب لگن خاصره شود. این التهاب مربوط به لوله‌های فالوپین است که باعث بروز تب، درد زیر شکم و درد پشت می‌شود. اگر جواب تست سوزاک مثبت باشد این بیماری به راحتی قابل درمان است. پزشک متخصص احتمالا آنتی بیوتیک تجویز می‌کند که به صورت قرص و یا تزریق آمپول خواهد بود.آنتی بیوتیک‌های رایج برای سوزاک شامل افلوکسین و سفیکسین و سفتریاکسین هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد