همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ساخت شارژرهای استاندارد موبایل آغاز شد

ساخت شارژرهای استاندارد موبایل آغاز شد

سازندگان تلفن‌های هوشمند جهان تولید شارژرهای موبایل بر اساس یک طرح مشترک را آغاز کردند. به این ترتیب دیگر کاربران تلفن همراه به مشکل عدم سازگاری شارژرهای شرکت‌های مختلف مواجه نخواهند شد.

شارژرهای مشترک جدید که طرح آن‌ها این هفته در بروکسل رونمایی شد، بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا ساخته شده و قرار است اکثر سازندگان تلفن همراه تا انتهای سال جاری، شارژرهای خود را بر اساس آن ارائه خواهند کرد.

به گزارش تلگراف، با انجام این کار صاحبان تلفن همراه از برندهای مختلف می‌توانند به راحتی از شارژرهای یکدیگر استفاده کرده و علاوه بر آن افراد در حال سفر نیز مشکل کم‌تری برای شارژ باتری موبایل خود خواهند داشت. با این کار ضایعات الکترونیکی نیز کاهش پیدا کرده و به این ترتیب انتظار می‌رود تا چند سال آینده دیگر نیازی به فروش شارژر با گوشی‌های جدید نباشد.

در سمتی که به تلفن‌های همراه متصل می‌شود، شارژرهای جدید از استاندارد microUSB استفاده خواهند کرد که هم‌اکنون در مدل‌های ارائه شده توسط نوکیا، آر.آی.ام و سامسونگ به کار گرفته شده است. در سوی دیگر این شارژرها یک کانکتور یو.اس.بی با اندازه استاندارد قرار می‌گیرد که می‌توان آن را به کامپیوتر یا یکی از آداپتورهای شبکه‌های استاندارد متصل کرد که با گوشی‌های هوشمند جدید عرضه خواهند شد.

آنتونیو تاجانی نایب رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت: «ساخت شارژرهای مشترک خبر خوبی برای مصرف کنندگان اروپایی است. من از صنایع می‌خواهم که سریعا خود را با طرح جدید تطبیق دهند تا شهروندان اتحادیه اروپا بتوانند هر چه سریع‌تر از مزایای استاندارد جدید بهره‌مند شوند».

در مجموع 11 سازنده تلفن همراه جهان از استاندارد جدید پشتیبانی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپل، ال‌جی، نوکیا، موتورولا، سونی‌اریکسون و آر.آی.ام اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد