همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دوری از افسردگی با دانه‌ای روغنی

دانه کدو تنبل، حاوی ترکیبات مغذی فراوانی است که پس از جوانه زدن خواص بیشتری پیدا می‌کند؛ کربوهیدرات‌ها، آمینواسیدها و اسیدهای چرب غیراشباع این ماده غذایی پس از رویش دانه چند برابر شده و بسیاری از نیازهای روزانه بدن را تأمین می‌کند.

برای تهیه جوانه دانه کدو تنبل لازم است یک فنجان دانه پوست کنده شده را لابه‌لای دستمال ضخیمی ریخته و با اسپری آن را مرطوب نگه داشت. جوانه‌ها پس از یک روز قابل مشاهده است.

جوانه کدو تنبل حاوی ویتامین ب، ویتامین ث، ویتامین دی و ویتامین کا بوده و کلسیم، پتاسیم و فسفر فراوانی دارد. این ماده غذایی اغلب برای بهبود عملکرد مثانه مفید بوده و گنجاندن آن در برنامه غذایی برای اختلالات ادراری در اثر بزرگ شدن غده پروستات نیز مفید است.

اسیدآمینه ال – تریپتوفان، ترکیب طبیعی در جوانه دانه کدو تنبل است که خلق را بهبود بخشیده و احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

روی فراوان جوانه کدو تنبل، استخوان‌ها را استحکام بخشیده و به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. کاهش میزان التهاب نیز از دیگر خواصی است که به این ماده غذایی نسبت داده می‌شود. ضمن اینکه تأثیر بسزایی در پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه دارد. فیتو استرول موجود در این نوع جوانه، سطح کلسترول نوع بد خون یعنی LDL را کاهش داده و مقاومت بدن را در برابر سرطان افزایش می‌دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد