همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تومور انسان نما در شکم جوان کرمانی+ عکس

توسط جراحان در یک پدیده نادر یک تومور انسان نما از شکم پسر جوانی در بیمارستان شهید باهنر کرمان خارج شد.
   

یکی از دستیاران پزشک جراحی کننده این جوان روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاص با ایرنا گفت: جوان 22 ساله ای که وجود توده شکمی از شش ماهگی در تاریخچه بیماری او بوده به دلیل علامت دار نبودن این توده ، خانواده وی تاکنون اقدام به درمان این جوان نکرده بودند.

http://img.irna.ir/1389/13891110/30213971/30213971-935201.jpg


دکتر 'میر حسین حسینی هوشیار' افزود: توده درون شکم این فرد همزمان با رشد جسمی وی ، بزرگ شده و کاملا در قسمت غدام شکم بیمار برجسته شده بود.

وی ادامه داد: در روز گذشته قبل از پذیرش، بیمار علائمی به صورت تهوع و استفراغ و عدم تحمل غذا به دلیل اثر فشار این توده بر معده و روده ها داشته که توسط دکتر زینلی نژاد در بیمارستان باهنر بستری شد.

وی اظهار داشت: پس از سی تی اسکن توده به طور کامل از شکم بیمار خارج شد و توده را که باز کردیم یک تومور تراتمی بود که بیشتر شبیه یک جنین مرده انسان درآمده بود.

دکتر هوشیار گفت: معمولا بافت های انسانی از سه رده جنینی تشکیل می شود و در این قبیل توده ها ممکن است دندان، ناخن، مو، پوست دیده شود.

وی ادامه داد: در این توده نادر شکل توده تومور شکل جنین انسان به خودش گرفته بود که اسکلت جمجمه و ستون فقرات در آن رشد کرده است.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی بیمار خوب است و مشکلی ندارد.

وی اظهار داشت: برای انجام این عمل جراحی تیم جراحی به سرپرستی دکتر حمید زینلی نژاد و دستیاران میر حسن حسینی هوشیار و مهران مسلمی فعالیت داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد