همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کشف اسنادی جدید از تاریخ مهاجرت انسان

کشف اشیایی سنگی در امارات نشان داد انسان‌ها 100 هزار سال پیش، مدت‌ زمانی به مراتب پیشتر از فرضیات گذشته، از آفریقا مهاجرت کردند.

باستان‌شناسان آلمانی و بریتانیایی در اکتشاف اخیر خود در امارات موفق به کشف یافته‌هایی شدند که نشان می‌داد انسان‌های نخستین به صورت مستقیم و در حدود 100 هزار سال پیش از آفریقا به عربستان مهاجرت کرده‌اند.

یافته‌های سنگی در منطقه باستانی جبل فایا در امارات که شامل ابزارآلاتی همچون تبرهای سنگی دستی، خنجرها و سرنیزه‌های سنگی بودند نشان می‌دادند که استفاده کنندگان آن‌ها از سطح هوش و مهارت محدودی برخوردار بوده اند.

به عقیده باستان‌شناسان، این یافته‌های حاکی از آن بود که برای انسان‌های نخستین که قصد مهاجرت به شبه جزیره عربستان را داشتند، برخورداری از نوآوری و مهارت بالا، اهمیت چندانی نداشته و الزامی نبوده است.

باستان‌شناسان همچنین با بررسی آب و هوای منطقه و الگوهای احتمالی مرتبط با سطح آب دریا در منطقه شبه جزیره عربستان به این نتیجه رسیدند که درحدود 130 سال گذشته سطح پایین آب دریا در باریکه باب المندب که حد فاصل شاخ افریقا و عربستان است باریک‌تر از امروز بوده و عبور از آن نیز به مراتب آسان بوده است.

این نتایج نشان داد، پوشش سطحی منطقه برخلاف امروز که شرایطی کاملا بیابانی دارد، مرطوبتر بوده و به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی، دریاجه و رودخانه، ‌سفر را برای مهاجران بسیار آسان کرده بود.

نتایج این بررسی‌ها که انقلابی تازه را در تاریخ مهاجرت انسان‌ها به وجود آورده در نشریه علمی ساینس، به چاپ رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد