همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

توقف در ایستگاه تندرستی با تکنیک‌های تناسب‌اندام

برخی رژیم‌های غذایی کاهش وزن علمی نیستند و حتی گاه فرد با پیروی از این الگوهای غذایی دچار بیماری می‌شود. برای جلوگیری از ابتلا به امراض مختلف و رسیدن به وزن متعادل، مدنظر قرار دادن توصیه پزشکان ضروری است.
پزشکان بر این عقیده‌اند که کاهش مصرف روزانه فقط 100 تا 500 کیلوکالری، برای بازگرداندن وزن به حالت تعادل کافی است.

پیاده‌روی تند به مدت 30 تا 40 دقیقه روزانه 250 کیلوکالری اضافی می‌سوزاند و باعث کاهش وزن به میزان یک کیلوگرم در هر هفته می‌شود.
نوشیدن روزانه یک لیتر آب، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش وزن دارد. باید توجه داشت آب سرد کالری بیشتری می‌سوزاند، اضافه کردن کمی آب‌لیمو به آب بدون استفاده از شکر و دیگر شیرین‌کننده‌های مصنوعی برای طعم‌دار کردن آب
مناسب است.
رژیم‌های غذایی برای تناسب اندام باید سرشار از پروتئین باشند، سینه مرغ، سبزیجات، آجیل‌هایی چون گردو و بادام، روغن‌های طبیعی مانند روغن ماهی، روغن زیتون و روغن کتان غنی از پروتئین تأثیر چشمگیری در کاهش وزن و حفظ اندام مناسب دارند.
توصیه همه پزشکان بر این است افراد غذای روزانه‌شان را در 6 وعده کم‌حجم در طول روز مصرف کنند. ورزش‌های منظم که ضربان قلب را افزایش می‌دهند نیز در سوخت کالری‌ها تأثیر دارد. سه یا چهار مرتبه انجام حرکات ورزشی پرتحرک در هفته و نرمش‌های کششی به میزان دو مرتبه در هفته، پیشنهاد خوبی برای حفظ اندامی مناسب است.
خواب خوب و کافی به مدت 8 ساعت در شبانه روز به بدن برای بازسازی و تکمیل چرخه سوخت و ساز، کمک قابل‌توجهی می‌کند.
مصـــرف سالادهای کم‌کالری در شروع خوردن غذا، حجم بیشتری از معده را اشغال کرده و باعث می‌شود افراد احساس سیری کنند و در نتیجه غذای پرکالری کمتری استفاده کنند. هنگام نشستن بدن 100 کیلوکالری و هنگام ایستادن 150 کیلوکالری می‌سوزاند، بدین‌منظور پزشکان قدم زدن هنگام صحبت با تلفن همراه را توصیه می‌کنند. این روش باعث کاهش وزن به میزان 3 کیلوگرم در سال می‌شود.
استفاده از انواع آجیل‌ها به عنوان میان‌وعده غذایی مناسب و مفید به جای تنقلات پرکالری و مضر مانند چیپس، شکلات و.. از توصیه‌های مهم و همیشگی پزشکان متخصص است.
اختلالات و بی‌نظمی‌های ساعت خواب باعث افزایش ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. بالا بودن سطح هورمون کورتیزول در بدن اشتیاق به مصرف غذا را بیشتر می‌کند، علاوه بر این خواب کم فرصت سوزاندن کربوهیدرات‌هــــا را از بدن می‌گیرد.
یک تکه پنیر کم‌چرب یا یک فنجان شیر یا ماست باعث افزایش متابولیسم بدن شده و بر طبق مطالعات اخیر کم کردن مصرف روزانه
500 کیلو کالری و خوردن 3 وعده ماست کم‌چرب در روز، کاهش وزن به میزان 6تا 7کیلوگرم در هفته را در پی دارد.
نوشتن وزن دلخواه روی یک کاغذ، داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و تمرکز روی هدف، در پیشرفت و موفقیت برای کاهش وزن بسیار مؤثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد