همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

تحقیقات جدید: شیر مادر + ...

دانشمندان اکنون می گویند، تغذیه نوزاد طی شش ماه فقط با شیر مادر کافی نیست و ممکن است زیان داشته باشد.

روزنامه گاردین ، سازمان بهداشت جهانی در سال دو هزار و یک اعلام کرد تغذیه نوزادان صرفا با شیر مادر به مدت شش ماه بهترین شیوه تغذیه است. در سال دو هزار و سه این دستورالعمل در انگلیس اتخاذ شد.

اما امروز پزشکان چند موسسه برجسته سلامت نوزاد در این کشور در گزارشی در "نشریه پزشکی انگلیس" می گویند کوتاهی در شروع تغذیه نوزاد با غذاهای جویدنی قبل از شش ماهگی می تواند برای آن مضر باشد و به نظر میرسد خطراتی را برای نوزاد به وجود می آورد ( آنها درباره شیرخشک صحبت نمی کنند).

برخی شواهد به افزایش احتمال کم خونی ناشی از فقر آهن اشاره دارد که با عوارض نامطلوب و برگشت ناپذیر ذهنی، حرکتی یا روانی مرتبط است.

به گفته کارشناسان برخی شواهد دیگر نشان می دهد، در نوزدانی که تغذیه آنها با برخی غذاهای خاص قبل از شش ماهگی آغاز نشود احتمال آلرژی(حساسیت) های غذایی بیشتر است.

سومین مسئله بالقوه بیماری سلیاک است. در سوئد پس از آنکه به مادران توصیه شد وارد کردن گلوتن (مخلوطی از پروتئین های موجود در غلات) را در غذای کودکانشان تا پس از شش ماهگی به تاخیر اندازند، تعداد کودکان مبتلا به سلیاک افزایش یافت و وقتی که این توصیه به جای شش ماهگی به چهار ماهگی تغییر یافت، موارد سلیاک در نوزادان کاهش یافت.

کارشناسان می گویند توصیه سازمان بهداشت جهانی به تفسیر متفاوتی در کشورهای مختلف نیاز دارد.

تغذیه نوزاد منحصرا با شیر مادر عاملی برای حفاظت در برابر عفونت هاست که در کشورهای در حال توسعه مهمتر از کشورهایی است که سطح بهداشت در انجا بالاتر است.

با اینحال گروههای طرفدار تغذیه نوازد با شیر مادر از این گزارش ناخشنودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد