همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آخرین جمله صدام قبل از اعدام

در بخش دیگری آمده است: مراسم اعدام در سکوت کامل در جریان بود و هرگاه صدای همهمه ای به گوش دیکتاتور، که سر او را با کیسه مخصوص اعدامی ها پوشیده بودند، می رسید با صدای تحکم آمیز می گفت به پیامش دهید من با مردم عراق می خواهم گفتگو کنم.
سایت خبری «سی.ان.ان» اسنادی را از دیدار «زلمای خلیل زاد»، سفیر سابق آمریکا در عراق (در زمان اعدام صدام ) و »منقذ آل فرغون»، مدعی العموم دادگاه جنایی عراق را منتشر کرد.

در این اسناد اینگونه گفته شده که تعدادی از مقامات عراقی پیش از اجرای حکم اعدام از سوی فرماندهان پلیس خصوصی آمریکایی در بغداد تهدید شده و خواهان اجرای حکم توسط آمریکا و یا حداقل فرماندهان پلیس خصوصی بوده اند تا سهم بیمه او را دریافت کنند!

در بخش دیگری آمده است: مراسم اعدام در سکوت کامل در جریان بود و هرگاه صدای همهمه ای به گوش دیکتاتور، که سر او را با کیسه مخصوص اعدامی ها پوشیده بودند، می رسید با صدای تحکم آمیز می گفت به پیام رئیس جمهور عراق گوش دهید من با مردم عراق می خواهم گفتگو کنم.

درخواست برداشتن کیسه مخصوص از روی سر، آخرین درخواست صدام حسین از مجریان حکم بود.

در آخرین لحظات «موفق الربیعی»، معاون امنیت ملی عراق از صدام پرسیده که آیا نگرانی خاصی دارد و یا از چیزی می ترسد که صدام پاسخ داده که، من سال ها منتظر این لحظات بوده ام و همواره آن را پیش بینی می کردم زیرا دشمنان داخلی و خارجی زیادی داشته و دارم و سرانجام همان دشمنان طناب دار را بر گردن من افکندند.

حکم اعدام صدام دقیقا در همان اتاقی صورت گرفت که صدها تن از افراد معروف ترین حزب سیاسی عراق در آن اعدام شده بودند.

بر اساس این اسناد، «خلیل زاد» تاکید می کند: مجریان حکم هیچگونه وابستگی حزبی نداشته و تنها کارمند اجرای احکام زندان مرکزی بغداد بودند و برای این افراد هیچ تفاوتی نداشت که چه کسی را اعدام می کنند.

و آخرین جمله صدام به نگهبانی که در حال انداختن طناب دار بود این است : تو هم به جهنم خواهی رفت بدان، بدان!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد