همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

پاداش نقدی برای شستن دستها!

یک کلینیک در ایتالیا در اقدامی عجیب با نصب یک دوربین به پرستارانی که به روشی درست و بیش از بقیه دستهای خود را می شویند یک پاداش سه هزار یورویی اعطا می کند.

 کلینیک "منجاگالی" در شهر میلان با هدف مبارزه با عفونتهای بیمارستانی در میان نوزادان نارس دست به ابتکار جالبی زده است.

در این کلینیک یک بودجه 200 هزار یورویی (معادل سه هزار یورو سالانه برای هر نفر) برای پاداش پرستارانی که دستهای خود را به خوبی می شویند اختصاص یافته است.

پس از یکسال از اجرای این طرح، آمارهای شگفت انگیزی به دست آمد به طوری که میزان عفونتهای بیمارستانی در بین نوزادان نارس در این کلینیک 30 درصد کاهش یافت.

در این کلینیک 70 پرسنل مسئول درمان و مراقبت از نوزادان هستند. این پرسنل زمانی که مشغول شستن دستهای خود با آب و صابون هستند از طریق دوربینی که در مقابل سینک دستشویی قرار گرفته است رصد می شوند.

ایده پاداش نقدی برای شستن صحیح دستها را سر پزشکان بخش نوزادان این کلینیک ارائه کرد. این پزشک در این خصوص اظهار داشت: "بخش مراقبت از نوزادان یکی از بخشهایی است که با بیشترین خطر عفونتهای بیمارستانی مواجه است به طوری که خطر این عفونتها در نوزادان نارسی که وزن کمتر از یک و نیم کیلوگرم دارند بر اساس بیمارستان بین 12 تا 35 درصد متغیر است."

براساس گزارش کورییره دلا سرا، پروژه دستهای پاک به مدت یکسال در این کلینیک اجرا شد و میزان عفونت در میان حدود هزار نوزاد را 30 درصد کاهش داد. این رقم در بین نوزادان با وزن کمتر از یک و نیم کیلوگرم 20 درصد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد