همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دعواهای والدین ریشه بیماری‌های ماندگار

تنش‌های خانوادگی با گلودردهای چرکی و تشدید بیماری‌های قلبی در کودکان رابطه مستقیم دارد.

به گزارش ایران، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که در خانواده‌های پراسترس زندگی می‌کنند و شاهد مشاجرات همیشگی والدین خود هستند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی در آینده و التهاب و آماس لوزه‌ها یا آنژین‌های کودکی قرار دارند.

آزمایشی که روی 450 مرد و زن 40 تا 50 ساله مبتلا به بیماری‌های قلبی انجام گرفت نشان داد، در افرادی که دوران کودکی خود را در خانواده‌های پراسترس سپری کرده‌اند، احتمال ابتلا به دردهای سینه شدید آنژینی در بزرگسالی، سه برابر افزایش پیدا می‌کند. آنژین یا درد ناحیه سینه یکی از علائم و نشانه‌های ابتلا به حملات قلبی محسوب می‌شود. این تحقیق نشان داد، در کودکان و نوجوانانی که زمان‌های زیادی را صرف مشاجره و بحث با والدین خود کرده یا اوقات مکرری در سال شاهد دعواهای خانوادگی بوده و به طور کلی در محیط‌های استرس‌زا زندگی می‌کنند، ضعف سیستم ایمنی و به دنبال آن افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله گلودردهای چرکی بیشتر بوده و به همان میزان خطر ابتلا به آنژین و حملات قلبی در بزرگسالی افزایش پیدا می‌کند. به طوری که محققان معتقدند، تأثیر استرس‌های خانوادگی در دوران کودکی بر تشدید احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در بزرگسالی بیشتر از عوارض منفی استرس و تنش‌هایی است که در بزرگسالی به افراد وارد می‌شود.

پژوهشگران نقش ارتباطات اجتماعی گسترده و مناسب در سلامت جسم را مهم ارزیابی کرده و معتقدند، به طور کلی کودکانی که در خانواده‌های آرام رشد می‌کنند و شاهد روابط سالم بین والدین هستند، نه تنها از سلامت جسم و روان برخوردار می‌شوند، بلکه با آموختن مهارت‌های برقراری تعاملات اجتماعی صحیح، روش‌های بهره‌مندی از سبک زندگی سالم را می‌آموزند.

متخصصان استفاده از روش‌های کاهش دهنده استرس مانند مدیتیشن و بهره‌مندی از درمان‌های شناختی رفتاری را در مقابله با استرس و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی مؤثر می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد