همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

موبایل ها و مشکلات رفتاری درکودکان



استفاده مداوم از تلفن های همراه در دوره بارداری می تواند درآینده باعث بروزمشکلات رفتاری درکودکان شود.
به گزارش شبکه ایران، دانشمندان با انجام تحقیقاتی روی 29هزار نوجوان متوجه شدند احتمال بروز مشکلات رفتاری درکودکانی که خودشان از 7سالگی شروع به

استفاده از تلفن همراه کنند باز هم بالاتر می رود.
کودکانی که در دوره رشد دررحم و سپس درسال های اولیه زندگی درمعرض تشعشعات تلفن همراه قرارمی گرفتند با احتمال 50درصد بیشتر از کودکانی که از این امواج به دور بوده اند ناهنجاری های رفتاری از خود نشان می دادند.
این درحالی است که احتمال بروز این بدرفتاری ها درکودکانی که فقط در دوره رشد در رحم درمعرض این امواج قرارداشتند نزدیک به 30درصد و درافرادی که فقط در چند سال اول زندگی این امواج را دریافت می کردند 20درصد بیش از دیگران بود.
این نتایج حاصل تحقیقاتی است که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه ساوث کالیفرنیا انجام شده و در نشریه سلامت جامعه و بیماری های همه گیر به چاپ رسیده است.
این دومین باری است که این گروه درمورد رابطه بین استفاده از موبایل و اثرات آن روی کودکان پژوهش هایی را انجام می دهند. درمطالعاتی که قبلا توسط این گروه انجام شده بود نزدیک به 13هزار کودک شرکت داشتند.
در طول این تحقیقات دانشمندان از مادران خواستند رفتار فرزندان خود را به دقت تحت نظر قراردهند و آن را ارزش گذاری کنند.سپس میزان استفاده آنها از تلفن های همراه در دوره بارداری و سپس درسال های اولیه بعد از تولد فرزندشان به دقت مورد بررسی قرارگرفت.
بعد از آنکه نتایج حاصل از دو تحقیق درکنار هم قرارگرفت، دانشمندان متوجه شدند نزدیک به 10درصد کودکان در زمان رشد دررحم مادر درمعرض تشعشعات تلفن های همراه قراردارند. مادران این کودکان حداقل 4 بار در روز از تلفن همراه استفاده کرده بودند و دراین بین نیمی از مادران اقرار کردند که تلفن همراه آنها تقریبا همیشه روشن و درکنار آنها بوده است.
نویسنده این تحقیق دراین باره گفت: این مطالعات اثبات می کند که استفاده از تلفن همراه در دوره بارداری باعث می شود تا زمان رسیدن به سن 7سالگی کودکان از خود مشکلات رفتاری نشان دهند و به این ترتیب مشخص می شود درمورد استفاده از فن آوری های نوین دراین دوره باید تجدید نظرهای جدی صورت گیرد.
پروفسور دیوید اسپیگل هالتر از دانشگاه کمبریج دراین باره گفت: مدتی است که موبایل ها به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرارمی گیرند و به این ترتیب باید انتظار بروز مشکلات بیشتری را در آینده در سطح جامعه داشته باشیم.
اما پروفسور پاتریسیا مک کینی استاد بیماری های همه گیر درکودکان در دانشگاه لیدز دراین باره نظر دیگری دارد. او معتقد است هنوز هیچ پایه علمی برای بررسی اثر قرارگرفتن درمعرض تشعشعات تلفن همراه در زمانی که جنین دررحم مادر درحال رشد است، وجود ندارد. امواج حاصل از تلفن های همراه بیشتر در نواحی اطراف سر متمرکز هستند و ما هنوز به دلایلی دست پیدا نکردیم که نشان دهد قسمت های دیگر بدن مانند رحم یا شکم نیز تحت تاثیر این امواج قرارمی گیرد.
پروفسور باوری چالیس مشاور ارشد دولتی در زمینه اثرات امواج تلفن های همراه معتقد است کودکان نباید تا 12 سالگی از تلفن های همراه استفاده کنند. این در حالی است که بیش از نیمی از کودکان زیر 10سال دارای تلفن های همراه هستند و متاسفانه بسیاری از آنها بیش از حد از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند.
درماه می سال جاری نیز یکی از بزرگترین مطالعات درمورد اثرات استفاده از تلفن های همراه در سطح جهان انجام شد و طی آن دانشمندان اعلام کردند این وسیله خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مغز را افزایش نمی دهد.
هنوز هم دانشمندان به نتیجه قطعی دراین باره نرسیده اند و می توان گفت بحث در مورد خطرات استفاده از تلفن های همراه یکی ازموضوعات مبهم چند سال اخیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد