همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

علائم تاثیرآلودگی هوا

افزایش ضربان قلب،تیره شدن زبان وپرخون شدن چشمها ازعلائم تاثیرآلودگی هواست
ذرات ریز معلق در هوا و گازهای سمی مانند منواکسید کربن و ترکیبات ازت از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن و به آن جذب می‌شوند بنابراین آلودگی هوا بر راه‌های هوایی و سیستم عصبی انسان تاثیر مستقیم می گذارد.

رییس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: تداوم آلودگی هوا به تدریج بر عملکرد مغز اثر منفی می‌گذارد و کاهش درصد ضریب هوشی را در پی دارد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با  ایسنا، افزود: بیمار در هوای آلوده به تدریج دچار اختلال حواس می‌شود به طوری که گاهی اوقات قادر به انجام کارهای ظریف نیست.


وی درباره تاثیر آلودگی هوا بر دستگاه تنفسی گفت: ذرات ریز معلق در هوا و گازهای سمی مانند منواکسید کربن و ترکیبات ازت از طریق دستگاه تنفسی وارد بدن و به آن جذب می‌شوند بنابراین آلودگی هوا بر راه‌های هوایی و سیستم عصبی انسان تاثیر مستقیم می گذارد.

این متخصص داخلی اضافه کرد: افزایش بیش از حد این گازها و ترکیبات آن روی مخاط نای و نایژه تاثیر منفی ‌می‌گذارد و سلولهای مخاطی را از بین می‌برد. در این شرایط فرد به عفونتهای مختلف دچار می‌شود.

خسرونیا با بیان اینکه آلودگی هوا بر مغز و اعصاب نیز اثر منفی می‌گذارد، گفت: ابتدا بیمار دچار بی حسی و ضعف عمومی می‌شود و در صورت تداوم آلودگی و افزایش مقدار گازهای سمی، بیهوش و در بیمارستان بستری می‌شود البته آلودگی هوا به سلامت مبتلایان به برونشیت، آمفیزم و اختلالات تنفسی اثر بیشتری می‌گذارد.

رییس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی درباره علایم تاثیر آلودگی هوا بر بدن اظهار کرد: بیمار به تدریج شروع به سرفه و در ادامه تنگی نفس پیدا می‌کند. افزایش ضربان قلب، تیره شدن رنگ زبان و به اصطلاح پرخون شدن چشمها از دیگر علایم تاثیر آلودگی بر بدن است. افراد مبتلا به این علایم، دچار ضعف عمومی می‌شوند بنابراین آنان را باید به مکانهای غیرآلوده منتقل کرد.

وی درزمینه اثرآلودگی هوا بر قلب انسان اظهار کرد: ضربان قلب به علت ناتوانی گلبول‌های قرمز برای اکسیژن رسانی، افزایش می‌یابد و افراد مبتلا به بیماریهای قلبی از این وضعیت بیشتر آسیب می‌بینند.

خسرونیا در پایان توصیه کرد: افراد از ورزش کردن در هوای آلوده خودداری کنند. کودکان و بیماران قلبی و ریوی نیز تا حد امکان از منزل خارج نشوند اما اشخاصی که ناگزیر به خروج از خانه هستند از ماسکهای ضخیم استفاده کنند و تا حد امکان از فضای بسته محل کار خود خارج نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد