همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

سرعت هارددیسک‌ها افزایش می‌یابد

فرض کنید کامپیوتری مجهز به یک حافظه ضدضربه دارید که 100 هزار بار سریع‌تر از هارددیسک‌های کنونی است و توان کمتری نسبت به آنها مصرف می‌کند.

پروفسور ماتیاس کلایو از دانشگاه ‌

EPFL لوزان سوئیس در حال کار ‌ روی نسل جدیدی از حافظه‌های RACE TRACK می‌باشد که امیدوار است بزودی امکان ‌چنین حافظه‌هایی را به بازار عرضه کند. حافظه RACE TRACK یک حافظه‌ مغناطیسی گنجایش بالا، مافوق سریع، غیرفرار و قابل خواندن ‌ و‌ نوشتن است.

مدت زمان زیادی که لازم بود تا کامپیوتر پروفسور کلایو راه‌اندازی شود موجب دلخور شدن او شده و او را به این فکر واداشت که باید جایگزینی برای این هارددیسک یافت. هارددیسک‌ها معمولا ارزان بوده و قادرند حجم عظیمی از اطلاعات را در خود جای دهند اما کند هستند و زمانی که اطلاعات از روی هارد به حافظه دسترسی مستقیم (RAM)‌ منتقل می‌شود بین 2 تا 3 دقیقه زمان تلف می‌شود. هزینه جهانی این تاخیر بر حسب کاهش بهره‌وری و مصرف انرژی طی این 2 تا 3 دقیقه بالغ بر میلیون‌ها دلار در روز می‌شود. VHS یعنی ضبط و ثبت اطلاعات روی نوار مغناطیسی است. شباهت این دو روش به‌همین‌جا ختم می‌شود چرا که در سیستم جدید نوار از نانوسیم‌های آهن ـ نیکل ساخته می‌شود که میلیون‌ها بار کوچک‌تر از نوارهای کلاسیک است. VHS کمتر از یک ثانیه است.IBM که در زمینه توسعه حافظه‌ای Racetrack‌ فعال است اهمیت نتایج حاصله از این تحقیق را تایید می‌کند. میلیون‌ها و شاید بیلیون‌ها نانوسیستم را بتوان در داخل یک تراشه جا داده و حجم عظیمی از اطلاعات را در آن ذخیره کرد. شاید اولین نمونه قابل فروش این نوع حافظه 5 تا 7 سال دیگر به بازار عرضه شود. Racetrackنویدبخش انقلابی در ذخیره و بازیابی اطلاعات است. کامپیوترهایی که به این حافظه‌ها مجهز شوند بسیار سریع و آنی راه‌اندازی شده و اطلاعات موجود در آنها 100 هزار بار سریع‌تر از هارددیسک‌های معمولی قابل دسترسی است. میزان مصرف انرژی این نوع حافظه با هارددیسک‌های کنونی قابل مقایسه نیست و در ذخیره انرژی نقش مهمی ایفا می‌کند. هم‌اکنون وسایل الکترونیکی و کامپیوتری 6 درصد کل مصرف الکتریسیته جهان را به خود اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا سال 2025 به 15 درصد افزایش یابد.

روش پیشنهادی برای حل این مشکل درست شبیه به عملکرد نوار ویدئویی

همچنین برخلاف نوارهای ویدئویی در سیستم جدید هیچ چیز به صورت مکانیکی جابه‌جا نمی‌شود. بیت‌های اطلاعات ذخیره شده روی سیم‌ها توسط یک جریان اسپینی قطبی شده (پلاریزه)‌ بسادگی جابجا شده و سرعت جابجایی اطلاعات بقدری بالاست که در مقایسه با نوارهای معمولی این سرعت به چندصد متر در ثانیه می‌رسد. این سرعت به معنای خواندن یک نوار

به منظور امکان‌پذیر شدن این ایده هر بیت از اطلاعات باید به شکل کاملا آشکار از بیت بعدی جدا باشد تا اطلاعات به شکل قابل اعتمادی خوانده شود. به این منظور برای جداسازی محدوده 2 بیت از تارک‌های مغناطیسی استفاده شد. این ساختار سرعت جابه‌جایی بیت را به بیشترین میزان ممکن و بیش از حد انتظار می‌رساند. شرکت

حافظه

سایت Science daily 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد