همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

کودکان نترس، کمتر مهربانی می‌کنند

روانشناس می‌گویند: کودکان نترس معمولا کمتر مهربان هستند و نسبت به همکلاسی‌های خود در مدرسه رفتارهای پرخاشگرانه بیشتری از خود بروز می‌دهند.

این متخصصان تاکید کردند: مشاهده چنین رابطه‌ای حاکی از آن است که رفتار بدون ترس در کودکان قابل شناسایی بوده و می‌تواند با پیش زمینه‌های نورولوژیکی و ژنتیکی ارتباط داشته باشد.

این روانشناسان در مطالعات خود رابطه بین رفتار بدون ترس در کودکان سه تا چهار ساله را با ویژگی‌های خاص فیزیولوژیکی و اجتماعی ـ احساسی در آن‌ها مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعات 80 کودک به همراه والدین و مربیان دوران پیش دبستانی آن‌ها شرکت داده شدند. این کودکان انتخاب شده سطح بالایی از رفتارهای پرخاشگرانه را از خود بروز می دادند و به ویژه‌ تمایل به بروز رفتارهای ضد اجتماعی مثل برتری جویی به دوستان و فقدان احساس گناه پس از انجام یک رفتار پذیرفته نشده اجتماعی، داشتند.

به گزارش روزنامه‌ ساندی تایمز، نتیجه جالبی که از این مطالعات به دست آمده این بود که با وجود تمایل به رفتارهای ضد اجتماعی، اما کودکان بدون ترس از طرفی معاشرتی‌تر و اجتماعی‌تر هستند. آن‌ها با کودکان دیگر صمیمانه رفتار می‌کنند، اما تشخیص استرس و ناراحتی دوستان، برایشان دشوار است و به همین خاطر کمتر به دوستانشان کمک می‌کنند و کمتر محبت خود را به آن‌ها نشان می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد