همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آلودگی هوا عامل طاسی در مردان‌

گروهی از پژوهشگران دانشگاه لندن هشدار دادند آلودگی هوا باعث طاسی در مردان می‌شود. 
این پژوهشگران اعلام کردند که تنها ژن‌ها عامل بروز طاسی در مردان نیستند بلکه آلودگی هوا نیز نقش تعیین کننده در طاس شدن مردان دارد.

با توجه به نتایج تحقیقات این گروه از متخصصان؛ مردانی که ساکن مناطق آلوده و پرجمعیت هستند در مقایسه با مردانی که هوای پاک تنفس می‌کنند بیشتر در معرض طاسی قرار دارند.

گفته می‌شود الگوی طاسی مردانه که به تدریج گسترش پیدا می‌کند و معمولا با ظهور یک نقطه طاسی در فرق سر و نازک شدن موی شقیقه‌ها آغاز می‌شود، عامل وراثتی دارد.

اما در این تحقیق جدید، پژوهشگران دانشگاه لندن ظهور این الگوی طاسی مردانه را به فاکتورهای محیط‌زیستی مانند آلودگی هوا و نیز سیگار کشیدن ربط داده‌اند.

بر اساس این مطالعات در فرآیند رشد مو مکانیسم‌هایی دخالت دارند که پروتئینی را تولید می‌کنند و از این پروتئین مو تولید می‌شود، اما مواد سمی و سرطان‌زا که در هوای آلوده وجود دارد در واقع می‌توانند با متوقف کردن این مکانیسم‌ها، رشد مو را متوقف کنند.

این متخصصان می‌گویند: ما تصور می‌کنیم هر آلاینده‌ای که بتواند وارد جریان خون یا پوست شود و به پیاز مو برسد می‌تواند بر آن فشار وارد کرده و در نتیجه توانایی تولید تار مو را از آن بگیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد