همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دشمنان موی

مو خوره و به دنبال آن ایجاد آسیب شدیدتر و ریزش مو، از بیشترین دلایل مراجعه بیماران زن و مرد به پزشکان است بنابراین بهتر است علل آسیب دیدگی مو را بشناسید تا از ایجاد آن پیشگیری کنید.

مهم ترین علل آسیب دیدگی موها عبارتند از :

برس زدن بیش از حد و غلطبرس زدن در حد معمول اشکالی ندارد و جهت زدودن آلودگی و گرد و غبار و همچنین پخش کردن چربی پوست در تمام سطح موها و نیز ایجاد ظاهری آراسته مفید است. اما در صورتی که موها بیش از حد برس زده شود و یا موهایی را که داخل هم فرو رفته اند، به شدت به وسیله برس جدا کنید و یا این که موها را بر خلاف جهت به وسیله یک برس نوک تیز شانه بزنید ،باعث آسیب دیدگی موها می شود.


تحت کشش قرار دادن موهابه این صورت که موها را محکم ببندید مثل مدل دم اسبی و یا این که آن ها را در حال کشش ببافید. این کار علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو می تواند باعث ریزش مو از ریشه آن شود که در صورت تکرار به طاسی دائمی آن ناحیه منجر می گردد.


فر زدن موهای صاف یا صاف کردن موهای فراین کار باعث شکستن پیوند های گوگردی موها می شود و در نتیجه موها قدرت خود را از دست می دهند و به راحتی می شکنند. پس از انجام این کار قدرت موها قابل برگشت نیست و آسیب وارد شده به آن قسمت از ساقه مو دائمی خواهد بود.


بی رنگ کردن مو و استفاده از رنگ موهای دائمیبرای این که بتوان موها را بی رنگ (دکلره) کرد و یا رنگ جدیدی در آن به وجود آورد ،باید به جدار مو نفوذ کنند و عمل خود را انجام دهند. این کار معمولاً با استفاده از مواد مخربی نظیر آب اکسیژنه صورت می گیرد ؛ بنابراین پس از رنگ کردن دایمی موها نباید توقع داشته باشیم که موها حالت و قوام قبلی را داشته باشند.
چنین موهایی سست و شکننده می شوند و درخشش خود را از دست می دهند و الکتریسیته ساکن باعث حالت نگرفتن آن ها می شود.


استفاده بیش از حد از وسایل گرما زا مانند بیگودی و سشواربرای خشک شدن موها بهترین راه آن است که آن را بتدریج با یک حوله خشک کنید و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن مو و یا حالت دادن آن می تواند باعث آسیب رسیدن به موها شود. در صورت استفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله دور بکار ببرید.


عوامل محیطی به خصوص نور آفتابیکی از مهم ترین علل فرسودگی موها تماس طولانی مدت با نور خورشید است. تابش اشعه خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در ساقه مو می شود که شبکه پروتئینی را تغییر داده، باعث خراب شدن موها می گردد.
برای جلوگیری از این مسئله باید هنگام کار در زیر آفتاب از کلاه استفاده شود.


عادت به بازی کردن با موهااین مسئله یک وضعیت روانی خاص است که بارها در مورد آن صحبت کردیم.

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد