همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

رازهای طول عمر

فکر می‌کنید چقدر عمر برایتان مناسب است ؟خیلی‌ها دوست دارند عمر طولانی داشته باشند بعضی‌ها هم می‌گویند 50 سال بس است. پس قبل از آن بهتر است پرونده خود را ببندیم.

اما اگر عمر طولانی و با سلامت و عزت باشد چه باز هم دوست ندارید؟ دانشمندان که خیلی دوست دارند راز طول عمر را بدانند هر روز چیز‌های تازه ای کشف می‌کنند. دراین گزارش ما سعی کرده‌ایم تمامی‌رازهای طول عمر را برای شما فاش کنیم.

بد نیست شما هم تا پایان با ما همراه باشید.

گشاده دست باشید تا سلامت بمانید

کینه‌توزی و بخل ورزیدن بر عملکرد قلبی عروقی و دستگاه عصبی افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

مایو کلینیک می‌نویسد: افرادی که می‌توانند دیگران را ببخشند و از کینه توزی پرهیز می‌کنند، از نظر سلامت قلبی عروقی در وضع بهتری قرار دارند.

همچنین بخشندگی تاثیر مثبت در ارتقای سلامت روان و پیشگیری از بروز اختلالات روان دارد

فکر کنید تا 15 سال دیگر به دست آورید

می‌گویند آدم‌های متفکر 15 سال بیشتر از دیگران عمر می‌کنند چرا که طول عمر با هوشمندی رابطه مستقیم دارد.بر اساس این پژوهش، آدم‌های زیرک با ژن‌های متغیر، تا 85 سال زندگی می‌کنند و آدم‌های ممتاز با ژن‌های ثابت تا 100 سال زندگی می‌کنند.

گروه پژوهشگران دانشگاه «کالاباریا» ایتالیا، با تجزیه و تحلیل روی 500 نفر مرد و زن کهنسال به این نتیجه دست یافتند.

آنان همچنین اعلام کردند که علت درازای عمر آدم‌های متفکر، آهسته آهسته پیر شدن مغز آنان است.

14 سال عمر بیشتر فقط با 4 روش

این همان 4 روش جادویی است که طبق تحقیقات دانشمندان انگلیسی 14 سال دیگر به شما هدیه می‌کند.

ترک سیگار، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، مصرف میوه و سبزیجات فراوان حداقل 5 نوبت در روز

100 سال را پر کنید

می‌توان با رعایت برخی مسائل بهداشتی متوسط طول عمر را به نود و حتی یکصد سال نیز افزایش داد.

با مسواک و خلال کردن روزانه می‌توان متوسط طول عمر را 6 سال افزایش داد.

مسواک زدن و خلال کردن روزانه دندان‌ها سبب کاهش تورم لثه‌ها می‌شود که کاهش تورم لثه‌ها نیز کاهش مشکلات در سرخرگ‌ها را به همراه دارد.

با مصرف یک قرص آسپرین در هر روز می‌توان به طور متوسط دو و نیم سال به طول عمر افزود مصرف روزانه آسپرین سبب کند شدن روند پیر شدن می‌شود و از پیرشدن سرخرگ‌ها جلوگیری می‌کند البته باید با مشورت پزشک باشد.

با الگوی خواب مناسب می‌توان 3 سال متوسط طول عمر را افزایش داد.

در صورتی که ساعت خواب کافی نباشد فرد دچار خستگی مفرط می‌شود که این روند در طولانی مدت بر سلامت وی تاثیر منفی قابل توجهی دارد. به گفته پزشکان متوسط ساعت خواب 6 تا 8 ساعت در شبانه روز است. در صورت رعایت این الگو می‌توان به متوسط طول عمر افزود.

با خندیدن زیاد می‌توان متوسط طول عمر را 7 سال افزایش داد.

خنده برای افزایش متوسط طول عمر پیشنهاد می‌شود. خنده علاوه بر کاهش استرس آثار مثبت دیگری دارد.

با مصرف روزانه حدود 30 گرم شکلات سیاه می‌توان متوسط طول عمر را 3 سال و 2 ماه افزایش داد.

به 1000 فکر کنید

دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود با افزایش 10 برابری عمر نوعی مخمر کشف کردند که تغییرات کوچک ژنتیکی و یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند راز عمر طولانی سلول‌ها باشد.

گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق شدند بدون عوارض جانبی عمر سلول‌های یک نوع مخمر را که به طور طبیعی یک هفته زندگی می‌کنند به 10 برابر عمر طبیعی آن افزایش دهند.

براساس گزارش نیوز مدیکال تودی در این تحقیق دانشمندان یک موقعیت مهم را بین ژن‌های مرتبط با تنظیم طول زندگی در مخمرها و پستانداران شناسایی کردند و نشان دادند که 3 فاکتور مهم در افزایش عمر این ارگانیسم‌ها وجود دارد. تاکنون تصور بر این بود که رژیم غذایی بر پایه کالری کم می‌تواند منجر به افزایش طول عمر شود. این در حالی است که عوامل ژنتیکی نیز در این فرآیند نقش موثری دارد.

در حقیقت این دانشمندان موفق شدند با ساکت کردن دو ژن به نامهای2RAS و9SCH و رژیم غذایی مناسب عمر این مخمرها را افزایش دهند.

این دو ژن در فرآیند پیری مخمرها و پیدایش تومورها در انسان شرکت دارند. اگر ما هم مثل این مخمر خوش شانس باشیم می‌توانیم به 1000 سالگی فکر کنیم.

نصیحت‌های مرد 256 ساله

او راز طول عمرش را چنین خلاصه می‌کند: آرامش خود را حفظ کردم. مثل لاک‌پشت نشستم، مثل کبوتر با نشاط راه رفتم و مثل سگ خوابیدم.

اینها راز عمر طولانی لی چینگ یون(Li Ching Yuen ) است که آنها را در قلب نصیحت به ما می‌دهد. چیز زیادی در مورد این مرد مشخص نیست. او در همان روستایی که به دنیا آمد در سال 1993در 256 سالگی فوت کرد در حالیکه 23 همسرش قبل از وی مرده بودند. وی تا آن زمان 180 فرزندش را بزرگ کرده بود.

خوشبین باشید شما عمر طولانی دارید

این چیزی است که خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرده است. افراد خوش بین نسبت به افراد بدبین عمر طولانی‌تری دارند و سالم‌تر زندگی می‌کنند و پژوهشگران دلایل متعددی را بر این عامل بیان کرده‌اند:

افرادی که مثبت اندیش هستند، فشار خون کمتری دارند، در صورتی که بیشتر مردان بدبین حدود 2 برابر بیشتر از افراد خوش بین در معرض بیمار‌های قلبی قرار داند.

شاید یکی دیگر از دلایلی که افراد خوش بین زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری دارند این باشد که این افراد روش زندگی سالم‌تری دارند و روابط اجتماعی قوی‌تری با دیگران برقرار می‌سازند و بیشتر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

همچنین، استرس برخی هورمون‌ها را از بین می‌برد و در نتیجه باعث مشکلاتی از لثه تا قلب خواهد شد، در صورتی که افراد خوش بین کمتر دچار استرس می‌شوند.

گاهی اوقات وراثت در برخی افراد خوش بینی را مستعد می‌کند و همین ژن‌های همانند منجر به سلامت و طول عمر می‌شود.

قسمتی از ناحیه مغز افراد افسرده بخوبی فعالیت نمی‌کند، در صورتی که این مشکل در افراد خوش بین وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد