همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فواید ماندگار ورزش برای زنان مسن

تحقیقات جدید نشان می دهد زنان مسنی که به طور مرتب ورزش می‌کنند در هنگام راه رفتن تعادل بیش‌تری دارند، کم‌تر زمین خورده و دچار شکستگی لگن می‌شوند و طول عمر بیش‌تری دارند.

محققان متوجه شدند فقط 20 دقیقه ورزش روزانه به مدت 5 سال باعث می‌شود خطر شکستگی استخوان لگن در زنان تا 32 درصد کاهش کاهش دهد.
دکتر رایچا کرپلاینن از دپارتمان طب ورزشی در موسسه دیکنس در فنلاند در این باره گفت: بعد از پایان یافتن برنامه ورزشی زنان اثرات آن حداقل تا 2 سال باقی ماند. ورزش کردن باعث می‌شود استحکام استخوان‌ها افزایش پیدا کند و حتی در سنین بالا هم زنان بتوانند تعادل خود را به خوبی حفظ کنند.
نتایج این مطالعات با انجام تحقیقات روی 160 زن به مدت 30 ماه به دست آمده است. تمام این زنان دچار پوکی استخوان بودند و تراکم استخوان‌ها در آن‌ها پایین‌تر از حد طبیعی بود.
با انجام این تحقیقات مشخص شد زنانی که حتی به طور متوسط فعالیت بدنی دارند با احتمال 78 درصد کم‌تر دچار شکستگی استخوان در سنین بالا می‌شوند و بعد از شکستگی سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد حتی کاهش اندک در قدرت و توانایی عضلاتی در دوران سالمندی تاثیر بسیار زیادی در عملکرد و زندگی زنان می‌گذارد. در صورتی که زنان به فعالیت بدنی خود توجه کافی نشان ندهند در سنین بالا دچار مشکلات زیادی می‌شوند، نمی‌توانند کارهای شخصی خود را به خوبی انجام دهند و حتی شاید در بلند شدن از بستر هم با دشواری‌های زیادی روبه رو شوند.
افراد مسن حتی در سن 80 سالگی هم باید ورزش کنند
مطالعات نشان میدهد افراد مسن حتی در سن هشتاد سالگی هم باید به ورزش کردن بپردازند تا روند ماهیچه سازی در آنها ادامه پیدا کند.
هرچه سن انسانها بالاتر میرود آنها ماهیچههای بیشتری را از دست میدهند و درصورتی که این روند ادامه پیدا کند در سنین کهنسالی بسیاری از سالمندان از پا میافتند و توان حرکتی خود را از دست میدهند.
اما ورزش کردن و انجام حرکات کششی به سالمندان کمک میکند این عضلات از دست رفته را دوباره بازیابند و به این ترتیب در دوران سالمندی تحرک و قدرت بدنی بیشتری داشته باشند.در این صورت سالمندان در هنگام زمین خوردن و حوادثی نظیر این نیز آسیب کمتری میبینند و دچار صدمات جدی مانند شکستگی لگن نمیشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد