همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخ ده سال گذشته

خیلی‌ها برای یافتن سوالات خود به سراغ اینترنت می‌روند. یکی از معروف‌ترین سایت‌های پاسخ به سوالات، Ask Jeeves است که در اقدامی جالب، مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخ جهان را مشخص و 9 سوال اول را منتشر کرده است.

 محققان 9 مورد از مهم‌ترین سوالات بی‌پاسخی را که ذهن بشر را به خود مشغول کرده، مشخص کردند. از این سوالات می‌توان به مواردی مانند «چه اتفاقی برای تونی اسپرانتو، گانگستر تلویزیونی اتفاق افتاد؟»، مسئله مرگ، راز شادی و این که آیا بلوندها شادتر از دیگران هستند، اشاره کرد.

به گزارش تلگراف، این تحقیق توسط وب‌سایت Ask Jeeves انجام شده است. این وب سایت از مجموع یک میلیارد سوالی که در طول دهه گذشته پرسیده شده، مهم‌ترین سوال‌های بی‌پاسخ را که بیش‌ترین اهمیت را برای انسان‌ها دارد و هیچ پاسخ روشنی هم برای آن‌ها وجود ندارد انتخاب کرده است.

Ask Jeeves تقریبا در هر ماه به 16 میلیون سوال پاسخ می‌دهد، اما حتی این سایت هم برای پاسخ دادن به برخی از سوالات کاملا درمانده می‌شود. به همین دلیل این سایت تصمیم گرفته از کاربران خودش کمک بگیرد تا بتوانند در این کار همکاری داشته باشند. بر همین اساس مسوولان سایت در حال راه‌اندازی قسمت جدیدی هستند که در آن کاربران بتوانند به سوالات دیگران پاسخ بدهند. این امکان خصوصا برای پاسخ به سوالاتی که چندان واضح و روشن نیستند می‌تواند مفید باشد.

بعد از انجام تحقیقاتی در سایت Ask Jeeves مشخص شد که مهم‌ترین سوال بی‌پاسخ برای بشر، معنای زندگی است. البته همه این سوالات مربوط به مسائل فلسفی و بنیادی زندگی نیست و برخی آن‌ها بسیار ساده‌تر هستند. برای مثال میلیون‌ها نفر به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که در نهایت برای تونی سوپرانتوس در سریالی که مدتی در شبکه HBO نمایش داده می‌شد، چه اتفاقی افتاد.

نادیا کلی از سایت Ask Jeeves در این باره می‌گوید: «ما مفتخریم که 16 میلیون سوال را در ماه پاسخ می‌دهیم و این کار از 10 سال پیش تاکنون بدون وقفه ادامه داشته؛ اما ما باید اقرار کنیم که گاهی اوقات سوالاتی پیش می‌آید که گویا نمی‌توان هیچ پاسخ روشنی به آن‌ها داد. برای همین ما تصمیم گرفتیم پاسخ دادن به این سوالات را به کاربران سایت بسپاریم. به عبارت دیگر ما می‌خواهیم جامعه کاربران خود را تشویق کنیم تا در پاسخ دادن به سوالات مردم جهان با ما همکاری کنند و برای برخی از این سوالات بی‌پاسخ جوابی پیشنهاد دهند. این کار می‌تواند کمک بسیاری به برخی از افراد کند و علاوه بر آن جذابیت‌های زیادی هم داشته باشد».

شما هم برای همکاری کردن در این کار می‌توانید به سایت www.jeevesunanswerables.com مراجعه کنید. فهرست سوالات بی‌پاسخ ده سال گذشته هم به ترتیب زیر است:

1- معنای زندگی چیست؟
2- آیا افراد بلوند از زندگی رضایت بیش‌تری دارند؟
3- بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟
4- آیا در سیارات دیگر هم حیات وجود دارد؟
5- مشهورترین فرد جهان کیست؟
6- عشق چیست؟
7- راز شادی چیست؟
8- آیا تونی سوپرانتو مرده است؟
9- من چند سال عمر خواهم کرد؟

نظرات 1 + ارسال نظر
تافا سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 07:19 http://www.taafaa.blogfa.com

فرصت ناب کبوتر شدن از آن من است
زاده روح منو طبع غزلخوان من است

درود بر شما
از شما دوست گرامی دعوت می کنم تا از خلوتکده ام با نام "فرصت ناب کبوتر شدن" حاوی اشعار حقیر دیدن فرمایید.

روزگاری پر از تغزل برایتان ارزومندم...

ایام بکام

www.taafaa.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد