همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

برای مبارزه با چاقی ورزش کردن کافی نیست

دانشمندان ادعا کرده‌اند که بحران فعلی چاقی که گریبان جهان را گرفته است کاملا به دلیل خوردن بیش از حد غذاست و چندان به زندگی بی‌تحرک امروزی ارتباطی ندارد.

پروفسور چان اسپیک‌من در این باره می‌گوید: در طول 25 سال گذشته میزان فعالیت بدنی تقریبا ثابت مانده‌ است، اما در همین دوران چاقی به صورت یک بحران درآمده است.
برای مثال یک مرد در دهه 1980 ، 1380 کالری در روز می‌سوزاند و امروزه هم تقریبا همین میزان کالری سوزانده می‌شود. زنان هم به طور متوس 950 کالری می‌سوزاندند و در دوره حاضر هم تقریبا همین مقدار کالری مصرف می‌شود.
اما تغییری که تاثیر زیادی روی بحران چاقی داشته است مجموع کالری دریافتی هر فرد است به طوری که امروزه هر شخص به طور متوسط 3 هزار و 500 کالری در روز دریافت می‌کند.
پروفسور اسپیک‌من که یکی از اعضای گروه تحقیقات مهندسی در دانشگاه آبردین است در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد در پیش گرفتن تغییرات جزئی در زندگی نمی‌تواند به شما در مبارزه با بحران چاقی کمک کند.
در طول 25 سال گذشته که بحران چاقی به بالاترین میزان خود رسیده است، تحرک بدنی ما تغییرات زیادی نداشته است.
به این ترتیب مشخص می‌شود نظریه "تغییرات اندک در زندگی برای مبارزه با چاقی" اشتباه است. در حقیقت تغییرات بسیار زیادی باید انجام شود تا بتوان با این بحران خطرناک مبارزه کرد.
ما معتقدیم که ورزش کردن به تنهایی برای مبارزه با چاقی کافی نیست، بلکه رژیم گرفتن و کاهش کالری دریافتی هم باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
برای آن که بهتر متوجه این موضوع شوید کافی است بدانید یک ساعت فعالیت بدنی سنگین فقط نزدیک به 300 کالری می‌سوزاند که برابر با 10 درصد از غذایی است که ما در روز مصرف می‌کنیم.
تلگراف ، 16 سپتامبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد