همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دانشمندان دستگاه فکرخوان ساختند

عصب شناسان در آمریکا دستگاهی ابداع کرده اند که اگر تکمیل شود می تواند افکار انسان را بخواند.

عصب شناسان آمریکایی دستگاهی تولید کرده اند که قادر است امواج مغز را تاحدودی رمزگشایی کند و یا به عبارت بهتر، افکار ما را بخواند.

در این نوآوری،دانشمندان کلماتی مانند آری"،"نه"،"گرم" ، "سرد" و غیره ... را با این دستگاه آزمایش کردند و نشان دادند می توان علائمی را که نورون ها می فرستند ترجمه کرد و در نهایت فهمیدند که چه افکاری در ذهن فرد می گذرد.

این ابداع ،موفقیتی چشمگیر است تا حدی که از طریق این دستگاه می توان تا نود درصد فهمید که آیا فرد مثبت  یا منفی فکر می کند.

کار این دستگاه نیز این گونه است که سه الکترود آن روی قسمت هایی که کنترل حرکات صورت را بر عهده دارد گذاشته می شود و بعد فرد مورد آزمایش،کلمات را پشت سر هم می خواند و الکترود ها امواج مغزیی را که در پی خوانده شدن هر کلمه ایجاد می شود ثبت می کند و بعد متناسب با علائم الکتریکی اندازه گیری شده ،کلمات خوانده شده را با فعالیت های مغزی در ارتباط با هم قرار می دهد.

هدف کلی عصب شناسان از این نوآوری،رمزگشایی فعالیت های مغزی افرادی است که نمی توانند حرف بزنند و یا فلج شده اند.
ا
ین نوآوری از آنجا مهم و دلگرم کننده است که احتمالا با کاربرد الکترودهای بیشتری می توان کلمات بیشتری رمزگشایی کرد و در نهایت بتوان یک نوع رایانه یا جعبه صوتی ساخت که افکار افراد را تبدیل به حرف کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ali پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 07:47 http://tabrizon.com

Furushe Estesnaiie Packagehaye VPN 2GB .
10 Adad=5000
20 Adad=10000
30 Adad=15000
40 Adad=20000
Arzantar Az hame ja

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد