همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

وداع با عینک‌های طبی نزدیک است

دانشمندان آمریکایی و انگلیسی ژنی را کشف کردند که عامل بروز مشکل نزدیک بینی چشم است که نتایج این بررسیها در آینده می تواند عینکهای طبی را به دست تاریخ بسپارد.

 تیمی از محققان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی و دانشگاه کالج لندن به سرپرستی "تری یانگ" از مرکز پزشکی دانشگاه دوک با بررسی جمعیتهای قفقازی، هلندی، انگلیسی و استرالیایی ژنی را کشف کردند که با نزدیک بینی در ارتباط است.

همچنین این تیم ژن دیگری را شناسایی کردند که در بین جمعیتهای چینی و ژاپنی عامل این نقص بینایی است.

در حال حاضر حدود یک سوم مردم انگلیس و یک چهارم مردم ایتالیا نزدیک بین هستند که این رقم در بین جمعیتهای شرق دور بسیار بالاتر است. برای مثال دو سوم نوجوانان ژاپنی و 80 درصد از سربازان مرد 18 ساله دچار نزدیک بینی هستند.

نتایج این تحقیقات می تواند راههایی بسوی درمانهای جدید از طریق ماتریکس ژنتیکی ارائه کند.

نزدیک بینی به دلیل طویل شدن کره چشم است که موجب می شود تصویری که به طور عادی باید روی شبکیه تشکیل شود جلوتر از آن شکل بگیرد. به این ترتیب تصویر غیرکانونی می شود و وضوح خود را از دست می دهد.

حدود 2 تا 3 درصد از نزدیک بینی‌ها می تواند به یک بیماری سخت تبدیل شده و موجب خونریزی ماکولار، آب سیاه و تفکیک شبکیه و در نتیجه نابینایی شود. نزدیک بینی می تواند به ویژه برای خلبانان مشکلات جدی ایجاد کند.

براساس گزارش نیچر ژنتیک، این دانشمندان برای کشف ژن مسئول بروز این نقص بینایی DNA در مجموع 13 هزار و 414 نفر را مورد بررسی قرار دادند و به این ترتیب کشف کردند که ژن RasGRF1 در بین جمعیتهای قفقازی عامل نزدیک بینی است.

در مرحله بعد، این دانشمندان با ایجاد موشهایی در آزمایشگاه که این ژن در آنها خاموش شده بود تغییرات واضحی را در قدرت بینایی این حیوانات ثبت کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mahmood سه‌شنبه 23 شهریور 1389 ساعت 17:47 http://www.eiml.blogfa.com

salam
vaghean az in ke dasti dar neveshtan darid behetoon tabrik migam
kheyli doos daram nazare shoma ro dar khosoose akharin postam ke marboot be aghaye seda ebi va googoosh mishe ro bedoonam
lotf konid va nazare arzeshmandetoono be man bedid
mamnoon az tavajohet

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد