همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

استرس شما را کچل می‌کند

با توجه به تاثیر نامطلوب طاسی روی افراد، پژوهشگران می‌گویند استرس و تنش نیز می‌تواند باعث ریزش مو و طاسی شود.

آنها تاکید کردند که واکنش‌های هورمونی که در موقعیت‌های تنش‌زا بروز می‌کند، می‌تواند در طاسی سر نقش داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد: افزایش غلظت هورمون‌هایی چون کورتیزول و تستوسترون که در هنگام بروز تنش در بدن رخ می‌دهد، روی ریشه‌های مو تاثیر نامطلوب می‌گذارد، لذا پژوهشگران توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ریزش مو بهتر است آرام باشید و تنش را از خود دور کنید.

پژوهشگران آمریکایی با شناسایی نقش یک مولکول، به کشف راه حل تازه‌ای برای درمان طاسی سر امیدوار شدند.این مولکول رشد پیاز موها را در موش‌های آزمایشگاهی مورد هدف قرار می‌دهد.

به گفته پژوهشگران؛ این روش ممکن است در آینده برای درمان طاسی یا حداقل رویاندن تعداد بیشتری تار مو روی سر افراد کم مو کاربردهای مفیدی داشته باشد.

به گفته محققان دانشگاه استانفورد، این مولکول شبیه یک اپراتور عمل می‌کند که پیغام‌ها یا پروتئین‌ها را بین لایه‌های خارجی و داخلی پوست منتقل می‌کند. این تعامل در نهایت به شکل‌گیری تارهای مو منجر می‌شود.

برخلاف محصولاتی که امروزه در بازار موجود هستند و نقش آنها کم کردن سرعت ریزش مو است، پژوهشگران امیدوارند این مولکول موسوم به لامینین - 511 بتواند به طور بالقوه مجددا فولیکول‌های واقعی تولید کند که به رشد موهای تازه منجر می‌شود.

دکتر پیتر مارین کوویچ، محقق ارشد این پژوهش و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه استانفورد در این باره می‌گوید: هرچند ریزش مو کسی را نمی‌کشد اما درعین حال برای برخی افراد بویژه برای زنان واقعا یک رویداد نگران کننده و غم انگیز است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد