همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دراز کشیدن روی کاناپه ارثی است

دانشمندان آمریکایی دریافتند که حس تنبلی و گذراندن تعطیلات آخر هفته بر روی کاناپه مقابل تلویزیون و یا علاقه شدید به تمرینات ورزشی در ژنها نوشته شده است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

به گزارش مهر ، شما از دسته آدم هایی هستید که دوست دارند تمام آخر هفته را روی کاناپه دراز بکشند و در حال خوردن چیپس مسابقات فوتبال را تماشا کنند و یا ترجیح می دهید با یک توپ پلاستیکی چند ساعتی تمرین کنید و یا به باشگاه ورزشی بروید.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی تئودور گارلند در تازه ترین بررسی های خود نشان دادند که تمایل افراد به ورزش کردن و یا تنبلی نه تنها به محیط زندگی و سطح آموزش بستگی دارد بلکه به والدین افراد و ژنهایی که از آنها به ارث رسیده نیز وابسته است.

این تحقیق در سال 1993 آغاز و در آن از 224 موش استفاده شد. به تدریج و در نسل های بعدی موش هایی که دو برابر و نیم سریعتر از بقیه بودند انتخاب شدند و بین آنها تولید مثل انجام شد.

پس از 43 نسل ، این دانشمندان موفق شدند نمونه ای از موش ها را با یک خط DNA تقریبا خالص با تمایل به فعالیت های حرکتی به دست آورند. نتایج این کشف نشان داد خصوصیاتی که سطح فعالیت های حرکتی را تعیین می کنند موروثی هستند.

تئودور گارلند در این خصوص اظهار داشت:«سطح فعالیت در انسان بسیار وسیع بوده و از سبک کاملا غیر فعال کاناپه - چیپس تا فعالیت های بالا برای رسیدن به قهرمانی در میادین ورزشی گسترده می شود. امروزه ما یک اپیدمی بزرگ چاقی را در جوامع غربی شاهدیم. این درحالی است که هنوز درک درستی از آن چیزی که افراد را وادار به انجام تمرینات داوطلبانه می کند نداریم».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد