همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

از آماتویا تا کتری دریایی

جایزه جیمز دایسون که به بهترین طراحی‌ها در زمینه حل معضلات فعلی تعلق می‌گیرد، مهندسان و طراحانی از 18 کشور دنیا را به رقابت فراخوانده است. در میان طرح‌های ارائه‌شده یک ماشین آتش‌نشانی جدید، ابزارهایی برای تهیه آب شیرین و یک دوچرخه الکتریکی به چشم می‌خورند که بیشتر از سایرین مورد توجه نیوساینتیست بوده‌اند. برندگان نهایی این رقابت هفته آینده اعلام خواهند شد.

یک خودروی مدرن برای آتش‌نشانان
این اتومبیل صحرایی با تغییراتی که روی آن اعمال شده  می‌تواند بهترین خودرو ممکن برای دستیابی سریع به مناطق جنگلی باشد که دچار حریق شده‌اند. ذخیره آب این خودرو می‌تواند بدون اینکه باعث عدم تعادل آن در مسیرهای دشوار شود به مقصد برسد.

آتش

این اتومبیل مفهومی که Amatoya نام گرفته توسط لیام فرگوسن از دانشگاه موناش در ملبورن، استرالیا طراحی شده است. ارتفاع قابل‌توجه بدنه اتومبیل از زمین باعث می‌شود راننده دید بهتری نسبت به منطقه دچار حریق داشته باشد.

تانکی که درست بالای چرخ‌های این خودرو تعبیه‌ شده گنجایش نگهداری از 2200 لیتر مایع را دارد. وزن مایع درون تانک به ثبات این خودرو در جاده‌های ناهموار یا مناطق جنگلی کمک خواهد کرد.

یک دوربین تصویربرداری حرارتی برای کشف بهتر منطقه دچار حریق در خودرو تعبیه‌ شده که می‌تواند به عملیات آتش‌نشانی و اطفاء حریق سرعت بیشتری ببخشد.

دوچرخه ترکیبی کپنهاک
تعدادی از دانشجویان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست امیدوارند بتوانند شهرنشینان بیشتری را به استفاده از چرخ‌های کپنهاک تشویق کنند. این بخش اگر به دوچرخه‌ها اضافه شود، می‌تواند از آنها یک دوچرخه ترکیبی الکتریکی بسازد که همزمان وظیفه نظارت بر کیفیت هوا را نیز به عهده خواهد گرفت.

دوچرخه

بخش مرکزی که در تصویر می‌ببینید همان چرخ کپنهاک است که شامل یک موتور، باتری‌ها و یک سیستم دنده داخلی بوده و می‌تواند به کمک تلفن همراه هوشمند فرد به نرم‌افزار «پروژه چرخ کپنهاک» متصل شود و به دوچرخه سوار کمک کند با حداقل تلاش به مقصد برسد.

علاوه بر این در چرخ کپنهاک حسگرهای مکانی و محیطی تعبیه شده‌اند که می‌توانند کیفیت هوای منطقه حرکت دوچرخه‌سوار، ترافیک و اطلاعات مفید نقشه شهری را از طریق همین نرم‌افزار در اختیار سایر دوچرخه‌سواران عضو این شبکه قرار دهند و شهر پاک‌تری را با از میان‌بردن سفرهای اضافی، تهیه اطلاعات منطقه‌ای یا جلوگیری از اتلاف زمان و انرژی در ترافیک شهری ایجاد کنند.

تبدیل شوراب به آب شیرین به کمک نور
برای تهیه آب قابل‌شرب از آب‌های جاری یا برکه‌ها به کمک ترکیبات کلر یا ید به حدود 30 دقیقه زمان نیاز داریم. اما این دستگاه ساده که برای استریل‌کردن آب غیرقابل شرب با استفاده از پرتوهای فرابنفش توسط تیموتی وایت‌هد یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه لابرو، انگلستان ساخته شده، این زمان را به تنها 2 دقیقه کاهش خواهد داد.

آب

این دستگاه که شبیه نوعی قهوه‌ساز است از یک پیستون و فیلتری تشکیل‌شده که ذرات بالای 4 میکرومتر نمی‌توانند از آن عبور کنند. در نهایت آب فاقد ذرات معلق به کمک یک لامپ فرابنفش استریل خواهد شد. پس از 90 ثانیه آب درون دستگاه قابل‌شرب خواهد بود.

آزمون‌های انجام‌شده روی نمونه اولیه نشان می‌دهند این روش می‌تواند 99.9درصد باکتری‌ها و ویروسها را از بین ببرد.

قایق نجاتی که آب شیرین تولید می‌کند
عدم دسترسی به آب بهداشتی مشکل بزرگی است اما آب دریاها هم می‌تواند به همان میزان غیرقابل شرب باشد. این مشکل بیشتر زمانی به چشم می‌آید که فرد تنها به یک قایق نجات دسترسی داشته باشد.

آب

کیم هافمن، فارغالتحصیل دانشکده هنر سانفرانسیسکو این کتری دریایی را طراحی کرده تا با استفاده از تبخیر، آب شور دریا را به آب شیرین تبدیل کند.

آب دریا به درون یک مخزن پوشیده‌شده از نوعی پوشش ضدآب که هوا را رد‌و‌بدل می‌کند پمپ خواهد شد. آب مخزن به واسطه نور خورشید تبخیر می‌شود و با رسیدن به بخش گنبدی شکل سقف به داخل فضای تازه‌ای که نزدیک کف قایق است می‌چکد.
این سقف علاوه بر این می‌تواند نجات‌یافتگان را از تابش مستقیم نور آفتاب حفظ کند.

ترفندی برای باغبانی ساده‌تر بذرهایی که می‌بینید درون بسته‌ای حاوی مواد مغذی مورد نیاز آنها قرار گرفته‌اند تا رشد و جوانه‌زدن آنها تسریع شود.

نمایشگاه

طراحان این طرح می‌خواهند به باغبانان تازه‌کار متذکر شوند تشخیص بذرها از یکدیگر کار چندان ساده‌ای نیست اما این پوسته غنی از مواد شمیایی مغذی می‌تواند مطابق طرح اولیه سبزی‌ها طراحی شود تا شناسایی آنها را نیز ساده‌تر کند. همان‌طور که پوسته نشان می‌دهد بذرهایی که در تصویر می‌بینید،

نظرات 3 + ارسال نظر
sanaz چهارشنبه 17 شهریور 1389 ساعت 12:24 http://www.usleech.co.cc

سلام دوست عزیز فکر میکنم شما هم توی دانلود از رپید شیر و هات فایل مشکل دارید یا مجبورید اکانت بخرید اما بهتره دست نگه داری با استفاده از این سایت می تویند هرفایلی رو که خواستید از رپیدشیر دانلود کنید
قویترین لیچر اینترنت

www.usleech.co.cc

حمید چهارشنبه 17 شهریور 1389 ساعت 12:31 http://www.haena.mihanblog.com

سلام
خیلی وبلاگت توپه
مطالبت باحاله
دمت گرم
راستی منم وبلاگ دارم با تبادل لینک چطوری؟؟؟
اگه موافقی منو به این نام لینک کن بعد خبر بده
تفریح و سرگرمی با هاینا

taksetare carpet چهارشنبه 17 شهریور 1389 ساعت 12:54 http://taksetarecarpet.com

سلام وبلاگ خوب وقشنگی داری اگه وقت کردی یه سری هم به من بزن همیشه هستند کسانی که نمی خواهند پرواز تو را ببینند تو به پرواز فکر کن نه به آنها
mer30[
هر چیزی که تو رو به سادگی نکشه باعث میشه که قویتر بشی
چه دعایی کنمت بهتر از آن ، که خدا پنجره ای رو به اطاقت باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد