همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

اسرار اهرام مصر

از زمان‌های بسیار دور گفته می‌شد اهرام مصر حاوی اسرار بزرگی است ولی تا این اواخر کسی از آنها اطلاعی نداشت و فقط به تازگی و آن هم به‌طور محدود به آن دست یافته‌اند.

بزرگترین هرم مصر «ساکاره» نام دارد که کهن‌ترین بنای سنگی جهان محسوب می‌شود. این بنا در سال ۳۶۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است. شایان ذکر است که در سمت غرب رود نیل بیش از ۸۰ هرم کشف شده است.

هرم «خئوپس» کهن‌ترین بنای عظیمی است که به‌دست انسان بنا شده است و تا امروز باقیمانده است. این هرم در کنار پیکره «ابوالهول» در منطقه جیزه در ۱۶ کیلومتری غرب قاهره در مصر قرار دارد. وسعت کل محل ۲۱۶ کیلومتر مربع و سطح زیر بنای آن معادل ۵۰۰ هزار متر مربع است. سطح زیر بنای هرم با دقتی باور نکردنی مسطح شده است، به طوری که اختلاف سطح آن در سرتاسر زیر بنا از چند میلیمتر تجاوز نمی‌کند! بعضی نیز علت این اختلاف جزئی را ناشی از زمین لرزه‌ها و آتشفشان‌ها و حرکات زمین می‌دانند.

در ساختمان این هرم دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سنگ ساختمانی از جنس گرانیت و مرمر به وزن دو تا ۷۰ تن به کار رفته است. این سنگ‌ها با دقت فوق‌العاده زیادی روی هم چیده شده و بنایی به ارتفاع ۱۴۰ متر را تشکیل داده‌اند.

محققانی که در مورد اهرام مصر تحقیق می‌کنند، مشاهده کرده‌اند که مواد غذایی فاسد شدنی از قبیل گوشت، شیر و تخم‌مرغ در داخل اهرام مصر ماه‌ها و حتی گاهاً سال‌ها بدون هیچگونه فساد باقی می‌ماند.

نصف‌النهار «هرم خئوپس» یعنی خطی که از شمال می‌آید و از هرم می‌گذرد و به جنوب ختم می‌شود بهترین نصف‌النهار کره‌زمین می‌باشد، زیرا مقدار زیادی از این نصف‌النهار در خشکی واقع شده است. اگر ما منطقه سکونت نوع بشر را در کره‌زمین به دو قسمت تقسیم کنیم می‌بینیم که نصف‌النهار مزبور از وسط آن دو قسمت می‌گذرد و هرگاه ارتفاع این هرم را ضربدر رقم یک میلیون کنیم به طرزی عجیب و دقیق فاصله کره‌زمین تا خورشید به‌دست می‌آید.

هنگامی که هرم «خئوپس» را می‌ساختند، مدخل هرم، مقابل ستاره قطبی بوده ولی اکنون شش هزار سال تغییر کرده، اما بعد از ۱۹ هزار سال باز هم ستاره قطبی مقابل مدخل هرم قرار خواهد گرفت. زیرا در هر ۲۵۷۹۶ سال، ستاره قطبی به جای اول برمی‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد