همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

آنچه باید قبل از جراحی زیبایی بدانیم

جراحی زیبایی می‌تواند به ما کمک کند تا ظاهری بهتر و مناسب‌تر داشته باشیم، اما این زیبایی همیشه به دست نمی‌آید و هر کسی گزینه مناسبی برای این نوع جراحی نیست. بنابراین باید ضمن مشورت با پزشک متخصص، مزایا، خطرات و محدودیت‌ها را قبل از تصمیم‌گرفتن برای جراحی در نظر بگیریم.

در نگاه اول، جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک ممکن است ساده‌ترین راه برای تغییر ظاهر و فیزیک بدن به نظر برسد. اگر از ظاهر خود راضی نیستید، شاید جراحی زیبایی به شما کمک بکند بهتر به نظر بیایید، همچنین باعث می‌شود حس بهتری هم داشته باشید، اما مانند همه جراحی‌ها، جراحی زیبایی نیز مشکلات و محدودیت‌های خود را دارد.

این عوامل را در نظر بگیرید

جراحی زیبایی با ایجاد تغییر در بخش‌هایی از بدن که به درستی کار می‌کنند، اما خود فرد از شکل یا تناسب آنها راضی نیست، ظاهر فرد را تغییر می‌دهد. پس بهتر است قبل از اقدام به جراحی زیبایی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

انتظارات:

هزینه:

امکان خطر:

دوران بهبود:

تغییرات روانی:

جراحی متخصص و ماهر انتخاب کنید

اگر شما تصمیم به جراحی زیبایی دارید، به احتمال زیاد به دنبال جراحی مناسب و ماهر هم هستید. فردی را انتخاب کنید که در مورد عمل شما تخصص دارد. پس از انتخاب جراح، حتما ابتدا با وی مشورت کنید حتی شاید بهتر باشد گاهی با پزشکان متعدد مشورت نمایید. جراح می‌تواند قسمتی از بدن را که قصد جراحی دارید، ارزیابی کند و شما نیز می‌توانید سابقه پزشکی خود را با او در میان بگذارید و از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید با او صحبت کنید. در ضمن می‌توانید انتظارات خود را هم با پزشک در میان بگذارید. این خیلی مهم است که شما از ظاهر خودتان بعد از عمل جراحی چه انتظاری دارید. در نهایت در نظر داشته باشید که پس از انتخاب جراح مناسب (با توجه به هزینه آن) باز هم این شما هستید که در مورد جراحی تصمیم می‌گیرید. پس قبل از اقدام، مانند هر تصمیم دیگری، خوب فکر و مشورت کنید، اما این کلید طلایی را هم در نظر داشته باشید که هر چیز طبیعی‌اش زیباتر است، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و ظاهر خود را دوست داشته باشید.

mayoclinic.com

پس از انجام جراحی زیبایی، ممکن است اعتماد به نفس شما بهبود یابد، اما به نظر نمی‌آید که این گونه عمل‌ها برای از بین بردن افسردگی یا سایر مشکلات روحی بتوانند کاری انجام دهند. بنابراین برای تغییر روحیه خود باید راه‌های منطقی‌تر و کم‌هزینه‌تری انتخاب کنید.
پس از عمل جراحی، ممکن است به روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها زمان برای بهبود نیاز داشته باشید. پس بهتر است تأثیرات مختلفی را که این نوع اعمال جراحی در زندگی شما دارند شناخته و از آنها آگاه باشید. همچنین باید مطلع باشید که جراحی‌های زیبایی چگونه می‌توانند ابعادی از زندگی شخصی و حرفه‌ای شما را تحت تاثیر قرار دهند.
پس از هر نوع جراحی زیبایی بروز نارضایتی هم ممکن است. عوارض جراحی ازجمله خونریزی بیش از حد یا عفونت در محل عمل جراحی نیز امکان‌پذیر است. پس برای این موارد هم آمادگی داشته باشید.
اکثر جراحی‌های زیبایی تحت پوشش بیمه‌‌های درمانی نیستند. هزینه هم با توجه به نوع جراحی و شیوه آن متفاوت است. در ضمن، هزینه هر گونه پیگیری و انجام اعمال اصلاحی بعدی را هم در نظر داشته باشید.
به دنبال بهبود باشید و نه کمال. اگر انتظار داشته باشید پس از جراحی، تغییر قیافه‌ای صددرصدی داده یا تبدیل به یک ستاره شوید، مطمئن باشید که ناامید خواهید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد