همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

فن‌آوری نیمی از زندگی ما را در بر گرفته است

آمارها نشان می‌دهد امروزه ما تقریبا نیمی از زمان بیداری خود را صرف تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن‌های همراه، کار کردن با کامپیوتر و استفاده از دیگر فن‌آوری‌های روز می‌کنیم.

امروزه دیگر تماشای افرادی که در رستوران‌ها غذا صرف می‌کنند و در همان حال با استفاده از پیام کوتاه خود به طور همزمان با چند نفر در حال ارتباط هستند یا حساب بانکی خود را چک می‌کنند تعجب‌آور نیست.
محققان با انجام مطالعاتی در انگلستان متوجه شدند امروزه یک شخص به طور متوسط نیمی از وقت خود در هنگام بیداری را صرف تماشای تلویزیون، مراجعه به سایت‌های اینترنتی، صحبت با تلفن همراه، فرستادن پیام کوتاه، ارتباط با دیگران با استفاده از سایت‌های اجتماعی و مانند آن می‌کند.
به عبارت دقیق‌تر امروزه به طور متوسط تقریبا 45 درصد از اوقات ما در طول روز صرف استفاده از تکنولوژی‌های مختلف می‌شود.
شرکت قانونگذاری رسانه‌ای آفکام اولین بار است که به طور دقیق میزان استفاده انسان‌ها از فن‌آوری‌ها و رسانه‌های مدرن را اندازه گیری کرده و به آمارهای دقیق دست پیدا کرده است.
استفاده از تلفن‌های هوشمند مانند آی‌فون‌ها نیز به دیگران اجازه می‌دهد در هر جایی به اینترنت دسترسی داشته باشند و حتی در حال حرکت نیز بتوانند سایت‌هایی مانند فیس‌بوک را چک کنند و به ایمیل خود سر بزنند.


به طور سنتی، رسانه‌هایی مانند تلویزیون بخش اصلی از زندگی روزانه ما را به خود اختصاص داده‌اند. گزارش سالانه ارتباطات آفکام نشان می‌دهد استفاده از تلویزیون‌ها خصوصا از بعد از ظهر به بعد در زندگی بسیاری از خانواده‌ها نقش خود را نشان می‌دهد و اوقات آن‌ها را پر می‌کند.
به واسطه فراهم شدن امکان استفاده از اینترنت روی تلفن‌های همراه، بسیاری می‌توانند اقدام به چک کردن سایت‌های خود کنند. همین موضوع باعث شده است تعداد کاربران اینترنت در انگلستان از 5.7 میلیون نفر در دوسال گذشته به بیش از 13.5 میلیون نفر در سال جاری برسد که رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.
محبوب‌ترین سایتی که مردم در حین استفاده از موبایل علاقه‌مند به چک کردن آن بودند فیس بود، به طوری که آمار 45 درصدی را از آن خود کرده بود. سایت گوگل نیز با 8 درصد در مقام دوم در بین کاربران اینترنت‌ تلفن‌های همراه قرار داشت.
امروزه بسیاری از مردم چند کار را به طور همزمان انجام می‌دهند برای مثال تماشای تلویزیون در حین جستجو در سایت‌های مختلف و گوش دادن به رادیو در حین نوشتن یک نامه الکترونیکی در زندگی امروز بسیار معمول است. به این ترتیب انسان‌ها قادرند زمانی نزدیک به 8 ساعت و 48 دقیقه استفاده از رسانه‌ها را در مدت زمان 7 ساعت خلاصه کنند.
البته قابلیت‌های جوانان در استفاده هم‌زمان از چند فن‌آوری بسیار بهتر از دیگر گروه‌های سنی است، به طوری که آن‌ها می‌توانند 5 ساعت استفاده از این تکنولوژی‌ها را در کم‌تر از دو ساعت خلاصه کنند.
قبلا پیش‌بینی می‌شد در آینده فراگیر شدن اینترنت ممکن است تعداد تماشاگران تلویزیون‌ها را کاهش دهد. البته این موضوع هنوز محقق نشده است و نقش تلویزیون هنوز هم به مانند گذشته با همان قدرت پابرجاست. اما شاید در آینده اینترنت بتواند میزان تاثیر رسانه‌هایی مانند تلویزیون و رادیو را کاهش دهد.
البته بررسی‌ها نشان می‌‌دهد استفاده افراد مسن‌تر نیز از فن‌آوری‌های نوین افزایش یافته است. نداشتن توانایی والدین در استفاده از این فن‌آوری‌ها باعث شده بود شکاف عمیقی بین آن‌ها و فرزندانشان ایجاد شود. همین موضوع باعث شده است آن‌ها نیز برای یادگیری استفاده از این تکنولوژی‌ها تلاش بیش‌تری کنند و امروزه تعداد بیش‌تری از آ‌ن‌ها در مقایسه با گذشته می‌توانند کارهایی مانند فرستادن ایمیل و یا چت کردن و رفتن به سایت‌های گوناگون را انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد