همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

شوک دادن به سیب‌زمینی‌ها آن‌ها را سالم‌تر می‌کند

 شوک برقی یا امواج مافوق صوت به سیب‌زمینی‌ها آن‌ها را سالم‌تر و مغذی‌تر می‌کند.

محققان متوجه شدند به سادگی با دادن شوک الکتریکی به سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها ترغیب به تولید آنتی‌اکسیدان‌های بیش‌تر می‌شوند که به این ترتیب مغذی‌تر شده و می‌توانند به مبارزه با بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کنند.
دانشمندان دانشگاه آبیهایرو در ژاپن معتقدند با استفاده از این تکنیک و دادن شوک به این سبزی‌ها می‌توان آن‌ها را وادار به تولید آنتی‌اکسیدان‌های بیش‌تر کرده و ارزش غذایی آن‌ها را افزایش داد.
دکتر کازونوری هیروناکا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما می‌دانیم که وقایعی مانند خشک‌سالی‌ها باعث افزایش ترکیبات مفید در برخی از محصولات می‌شده است. بنابراین ما سعی کردیم اثر شوک‌های دیگر مانند شوک التریکی و امواج مافوق صوت را روی محصولات کشاورزی بررسی کنیم.
دکتیر هیروناکا از جامعه شیمی آمریکا در این باره گفت: ما می‌دانیم که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات ارزش غذایی بسیاری دارند و می‌توانند از بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های عصبی پیشگیری کنند.
کارشناسان معتقدند سیب‌زمینی که پنجمین محصول پرمصرف جهانی است دارای منابع زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و دیگر ترکیبات است.
گیاهان این آنتی‌اکسیدان‌ها را برای نجات پیدا کردن از رویدادهای گوناگون مانند خشک‌سالی‌ها، عفونت‌ها و حملات حشرات تولید می‌کنند. اما در عین حال این مواد عذایی می‌توانند در پیشگیری از آرتروز، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پیشگیری از آسیب‌های ژنتیکی که ممکن است منجر به سرطان شود موثر باشد.
پنج دقیقه استفاده از امواج مافوق صوت میزان آنتی‌اکسیدان‌های سیب‌زمینی‌ها را تا 1.5 برابر افزایش می‌دهد. 10 دقیقه شوک الکتریکی هم باعث افزایش 1.6 برابری آنتی‌اکسیدان‌ها در سیب‌زمینی می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد