همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خودتان را مشغول نگاه دارید تا شاد شوید

دانشمندان کشف کردند راز شادی در مشغول نگاه داشتن خود به صورت دائمی است.

دانشمندان معتقدند مشغول نگه داشتن و انجام یک فعالیت حتی به صورت بی‌هدف می‌تواند باعث بهتر شدن روحیه و شادتر شدن شود. اما پروفسور کریستوفر هسی دانشمندان رفتارشناس از دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: بشر طوری برنامه ریزی شده است که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی تنبلی را انتخاب کند و تا زمانی که نیاز نباشد دست به فعالیت نزند.
در یک تحقیق از 98 دانش‌آموز خواسته شد تا دو تحقیق را کامل کنند. بعد از آن‌که آن‌ها تحقیق اول را کامل کردند، از آن‌ها خواسته شد 15 دقیقه صبر کنند تا تحقیق دوم آغاز شود.
آن‌ها برای تحویل نتایج تحقیق خود دو انتخاب داشتند و می‌توانستند تحقیق خود را در نزدیکی محل خود تحویل دهند یا این که به محل دورتری بروند که نیاز به راه رفتن طولانی‌تر داشت.
نزدیک به دو سوم از افراد گزینه ساده‌تر را انتخاب کردند و از راه رفتن بیش‌تر اجتناب کردند. اما افرادی که گزینه دشوارتر را انتخاب کرده و بیش‌تر راه رفتند نسبت به دیگران شادتر بودند.
در نهایت پروفسور هسی این گونه نتیجه می‌گیرد که انسان‌ها با مشغول نگاه داشتن خود می‌توانند شادتر باشند.
این تحقیقات نتایج جالبی هم به همراه داشت که می‌تواند مورد توجه سیاست‌مداران قرار بگیرد. برای مثال دولت‌ها می‌توانند با به کار گیری شهروندان بی کار به شادی آن‌ها کمک کنند. برای مثال می‌توانند از آن‌ها بخواهند پل‌هایی بسازند که هیچ استفاده‌ای هم ندارد!
حتی اگر این کارها هم انجام نشود شما می‌تواند به صورت فردی به شادی خودتان کمک کند. نوع کار اهمیت ندارد، هر کاری که شما می‌توانید انجام دهید حتی اگر هیچ سودی هم برای شما ندارد باعث می‌شود شما احساس بهتری داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد