همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مکمل‌های کلسیم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند

مصرف مکمل‌های کلسیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.

محققان در دانشگاه‌های آبردین و اکلند بعد از بازبینی 11 مطالعه مختلف که روی 12 هزار نفر که برخی از آن‌ها بیش از 500 میلی‌گرم یا بیش‌تر مصرف می‌کردند متوجه وجود این ارتباط شدند.
چنین مکمل‌هایی اغلب به زنان مسن‌تر برای پیشگیری از پوکی استخوان تجویز می‌شود.
اما محققان معتقدند این موضوع می‌تواند منجر به افزایش میزان کلسیم serum در خون شده که در نهایت منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.
نویسنده این تحقیقات در نشریه پزشکی بریتانیا در این باره گفت: میزان کلسیم serum در خون ارتباط مستقیمی با افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی دارد.
این مطالعات هم‌چنین نشان می‌دهد افراد بسیاری اکنون از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کنند و به این ترتیب پی‌بینی می‌شود تعداد زیادی در آینده مبتلا به بیماری‌های قلبی و حمله شوند.
اما محققان معتقدند تامین کلسیم مورد نیاز بدن با استفاده از مواد غذایی و از طریق رژیم غذایی روزانه باعث بروز این معضل نمی‌شود.
آن‌ها اعلام کردند: تامین کلسیم بدن از طریق محصولات لبنی تاثیرات منفی بسیار کم‌تری نسبت به مکمل‌های غذایی دارد.
آژانس استاندارد غذایی اعلام کرده است که هر فرد بالغ روزانه به 700 میلی‌گرم کلسیوم احتیاج دارد. دکتر کلر بورینگ از جامعه ملی پوکی استخوان انگلستان توصیه می‌کند که این میزان کلسیم مورد نیاز از طریق رژیم غذایی تامین شود و استفاده از قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم محدود شود.
اگر هم انجام این کار برای شما امکان پذیر نیست، بهتر است کلسیم را فقط به میزان توصیه شده مصرف کنید. مصرف بیش از حد کلسیم هیچ تاثیر مثبتی روی استخوان‌ها ندارد.
به هر حال محققان معتقدند اگر بیماری به توصیه پزشک از مکمل‌های کلسیم استفاده می‌کند نباید فقط با توجه به این تحقیقات مصرف داروهای خود را کنار بگذارد. دانشمندان سرگرم انجام تحقیقات بیش‌تر در این زمینه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد