همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

ژن پارکینسون کشف شد

 با کشف یک جهش ژنی موثر در بروز بیماری پارکینسون امیدهای تازه‌ای برای درمان این بیماری در بین دانشمندان به وجود آمده است.

محققان مولکولی را کشف کردند که باعث مرگ سلول‌های مغزی شده و در نهایت منجر به بروز بیماری پارکینسون می‌شود. به این ترتیب دانشمندان امیدوارند بتوانند با انجام مطالعات بیش‌تر راهی برای متوقف کردن فعالیت این مولکول پیدا کنند.
این کشف جدید به عنوان یک قدم فوق‌العاده برای این بیماری مطرح شده است که بیش از 120 هزار نفر را در انگلستان به خود دچار کرده است. هر سال 10 هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شوند.
پارکینسون یک بیماری حرکتی است که در آن هماهنگی بین عضلات از بین می‌رود و بدن بدون کنترول شروع به لرزیدن می‌کند.
در مغز این بیمای با از بین بردن سلول‌های عصبی شناخته می‌شود که مسوولیت کنترل حرکات بدن را به عهده دارند.
یک شخص مبتلا به پارکینسون زمانی که 80 درصد از این سلول‌ها از بین بروند علائم بیماری را از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل ممکن است افرادی هم اکنون به این بیماری مبتلا باشند اما از آن آگاهی نداشته باشند.
اکنون دانشمندان موفق به کشف مولکولی شدند که مسوول مرگ سلول‌های عصبی است و معتقدند می‌توان با ساخت داروهای جدیدی از بروز این معضل جلوگیری کرد.
بیماری پارکیسنون معمولا در افراد بالای 60 سال ظهور پیدا می‌کند اگرچه که یک بیستم مبتلایان به این بیماری زیر 40 سال سن دارند.
درمان‌های فعلی برای این بیماری به طور موقت علائم آن را کاهش می‌دهند، اما می‌توانند عوارض ناخوشایندی داشته باشند، علاوه بر آن که نمی‌توانند از مرگ سلول‌های مغزی پیشگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد