همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

مردم چه کشوری بیشتر عمر می کنند؟

بر اساس نتایج تحقیقی که در ژاپن انجام گرفته است زنان و مردان این کشور بیشترین عمر را در سراسر جهان دارند.
 
بدین ترتیب، امید به زندگی زنان ژاپنی به طور متوسط هشتاد و شش ممیز چهل و چهار صدم سال است و امید به زندگی مردان نیز در این کشور به طور متوسط هفتاد و نه ممیز پنجاه ونه صدم سال است.

وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ژاپن امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد امید به زندگی زنان ژاپنی در سال دو هزار و نه نسبت به سال قبل از آن بیش از چهار ماه افزایش یافته است و این درحالی است که امید به زندگی مردان ژاپنی در همین مدت سه ماه افزایش یافته است.

از این نظر، ژاپنی ها بیشترین عمر را در سراسر جهان دارند و بعد از آنها هنگ کنگی ها با امید به زندگی هشتاد و شش و یک دهم سال در جایگاه دوم و فرانسوی ها با هشتاد و چهار و نیم سال در جایگاه سوم قرار می گیرند.

متوسط طول عمر مردان ژاپنی در جایگاه پنجم جهان است ، از این نظر مردان قطری با متوسط هشتاد و یک سال در جایگاه نخست قرار دارند . هنگ کنگی ها،ایسلندی ها و سوییسی‌ها نیز در جایگاه دوم تا چهارم قرار می گیرند.

بر اساس تحقیق وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ژاپن علت طول عمر زیاد ژاپنی ها یکی غذای سالم و دیگری داشتن فعالیت در زندگی اعلام شده است .

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت و تامین اجتماعی ژاپن سال گذشته شمار افرادی که عمرشان از صد سال گذشته بود به حدود چهل هزار نفر رسید ، نزدیک به سی و پنج هزار نفر یعنی هشتاد و هفت درصد این چهل هزار نفر نیز زن بودند.

اما از این مسائل که بگذریم ژاپن اکنون با مشکل پیری و بحران جمعیت مواجه است، زیرا نرخ باروری زنان در ژاپن اکنون یک و سی و هفت صدم درصد است و این در حالی است که برای آن که نسل های این کشور به طور طبیعی جوان شوند، نرخ زاد و ولد باید دو و هفت صدم درصد باشد.

همین نرخ زاد و ولد پایین باعث شده است که جمعیت صد و بیست وهفت میلیون نفری ژاپن روند کاهش را آغاز کند، جمعیت شناسان بر این باورند که جمعیت این کشور تا سال دو هزار و پنجاه به نود و پنج میلیون نفر می رسد. در این سال، از هر پنج ژاپنی دو نفر بالای شصت و پنج سال عمر خواهند داشت.

از جمله دلایل کاهش زاد و ولد در ژاپن، نبود مراکز پذیرش کودکان ، بالا بودن هزینه بچه داری ، قوت گرفتن اندیشه رهایی از قید و بندها در بین زنان، نبود امنیت شغلی برای مردان و کاهش روابط جنسی در چارچوب زندگی های مشترک رسمی اعلام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد