همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

خطرات کلسترول بالا برای جوانان

 محققان در مورد خطرات کلسترول بالا در جوانان هشدار دادند چرا که خطر آسیب رسیدن به رگ‌های قلبی را افزایش دهد.

در این مطالعات، گروهی از جوانان بین 18 تا 30 سال به مدت 20 سال تحت نظر قرار گرفتند. محققان متوجه شدند کلسترول بالا در این سن خطر سکته و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
دکتر مارک پلچر از دانشگاه کالیفرنیا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما واقعا در مورد بیماری‌های قلبی در یک فرد تا زمانی که او به سنین میانسالی برسد نگران نیستیم. چرا که بروز حملات قلبی در سنین جوانی رویداد بعیدی است.
اما اگر کلسترول خون شما بالا باشد به همان میزان ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی زودتر از موعد به سراغ شما بیاید.
در تحقیق که روری 3 هزار و 200 نفر انجام شد، دانشمندان متوجه شدند مقادیر بالای LDL یا کلسترول بد در بدن جوانان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بدون توجه به میزان کلسترول خون افزایش دهد.
البته این تحقیقات به این معنا نیست که جوانان باید شروع به خوردن دارو کنند تا کلسترول خون خود را پایین بیاورند، بلکه باید ورزش کردن و توجه به رژیم غذایی خود را فراموش نکنید.
پلچر در این باره گفت: ورزش و رژیم غذایی بیش‌تر از داروهای پایین آورنده کلسترول خون اهمیت دارند.
جامعه قلب آمریکا توصیه می‌کند که هر شخص 20 ساله یا بزرگ‌تر، هر 5 سال یک‌بار آزمایش کلسترول خون بدهد. افرادی که دارای 200 میلی‌گرم کلسترول در هر دسی‌لیتر از خون خود هستند در خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.
بر اساس آمار منتشر شده از جامعه قلب آمریکا، 17.6 میلیون نفر در این کشور به بیماری قلبی مبتلا هستند. بیماری قلبی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشورهای صنعتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد