همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

همه چیز ازهمه جا

عکس و مطالب خوندنی ودیدنی

دود سیگار نمرات بچه‌ها را بدتر می‌کند

مطالعات دانشمندان هنک‌کنگی نشان می‌دهد کودکانی که در معرض دود سیگار والدین و دیگران افراد خانواده قرار می‌گیرند نمرات ضعیف‌تری در مقایسه با دیگر کودکان دارند.

قرار گرفتن در معرض دود سیگار خطرات زیادی برای سلامت کودکان دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند به آسم، برونشیت و دیگر عفونت‌های دستگاه تنفسی اشاره کرد. تحقیقات دیگر نیز نشان داده است بین سیگار کشیدن در دوران بارداری و بروز مشکلات رفتاری، بیش‌فعالی و کمبود توجه کودکان در آینده رابطه مستقیم وجود دارد.
مشابه با همین مطالعات هم نشان می‌دهد کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند با احتمال بیش‌تری دچار مشکلاتی در قابلیت‌های ادراکی و حافظه دارند.
در آخرین تحقیقات که روی 23 هزار دانش‌آموز بین 11 تا 20 سال انجام شد، یک سوم از کودکانی که حداقل با یک فرد سیگاری زندگی می‌کردند دارای عملکرد ضعیف‌تری در مدرسه بودند.
از بین این دانش‌آموزان، افرادی که حداقل 5 روز در هفته در معرض دود سیگار بودند، 23 درصد دارای عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با دیگران در مدرسه بودند. این رقم در بین دانش‌آموزانی که به میزان کم‌تری در معرض دود سیگار بودند نزدیک به 20 درصد بود.
محققان برای دقیق‌تر شدن نتایج تحقیقات فاکتورهای دیگری مانند وضعیت تحصیلی والدین، محل زندگی دانش‌آموزان و وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها را نیز مد نظر قرار دادند. در نهایت این تحقیقات نشان داد قرار گرفتن کودکان در معرض دود سیگار بین 14 تا 28 درصد خطر کاهش عملکرد آن‌ها در مدرسه را افزایش می‌دهد که بسته به میزان قرار گرفتن آن در معرض سیگار است.
دکتر سای یین هو و همکارانش از دانشگاه هنک‌کنگ در این باره گفت: ترکیبات سمی بسیار زیادی در دود سیگار وجود دارد که شامل سرب، آرسنیک، آمونیاک و مانند آن است و می‌تواند روی قابلیت‌های ادراکی و یادگیری کودکان تاثیر منفی داشته باشد.
به غیر از کاهش کارایی و قدرت یادگیری کودکان، مطالعات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن کودک در معرض دود سیگار خطرات زیادی برای آن‌ها دارد. به این ترتیب والدین اگر نمی‌توانند سیگار کشیدن را ترک کنند بهتر است برای همیشه سیگار کشیدن را در محیط خانه کنار بگذارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
milad پنج‌شنبه 28 مرداد 1389 ساعت 18:51 http://miladvaziri.blogfa.com

پس بگو من چرا همیشه تو بچگیم 0 میشدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد